עמוד:57

. 7 מה מתחיל ב-ב ? באיזו מילה שומעים ב ? הבחנה שמיעתית - תחילה בדקו שכל האיורים ברורים , ושהמילים מובנות . קראו את המילים , והסבירו לתלמידים את המטלות . רביעייה - 1 המשימה : לזהות ב פותחת לעומת צלילים פותחים אחרים . המילים הן : בצל , פטיש , בלון , בננה . רביעייה - 2 המשימה : לזהות ב פותחת לעומת אותה אות בסימני ניקוד אחרים . המילים הן : בית , ברז , ביצה , ברווז . רביעייה - 3 לזהות ב בתוך מילה . ( בעברית אין ב בסוף מילה ( . המילים הן : שבת , עכבר , ספה , טבח . זו פעם ראשונה שהצליל הנלמד מופיע באמצע מילה . . 8 אוצר מילים - אגב השם ברק , אפשר להרחיב את הדיבור על הפעולות של הברק ( מבריק , מאיר ) ושל הרעם ( רועם , מרעים , מתגלגל , מתפוצץ . ( אפשר לשיר את השיר המולחן "רעמים וברקים" של יונתן גפן . אפשר לצייר ברק ורעם . אפשר לציין שיש ברכה מיוחדת שאומרים על הברקים : "ברוך אתה , 'ה אלוהינו מלך העולם , עושה מעשה . "בראשית . 9 פיתוח החשיבה - אפשר לנצל את האיורים להרחבת אוצר המילים ולפיתוח החשיבה . דוגמה : אילו מילים שייכות למטבח ? מה שייך לאוכל ? מה לכלים ? . 10 מילים בעולם - הביאו לכיתה כתבי עת ועיתונים . תלמידים יחפשו דברים שיש בהם הצליל ב או ב . התלמידים יגזרו את התצלומים ויצרו קולאז' משותף . בהמשך אפשר לבקש מתלמידים אחרים להתבונן בקולאז' ולשער - לאילו מילים הכוונה ? היכן ב / ב ( בהתחלה ? באמצע המילה . (?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר