עמוד:56

בעמ' 24-20 יוצאים מן המילה ברק , מפרקים אותה לצליליה . הקניית הצלילים ב , ב / ב . 1 ידע עולם - שאלו : מה פירוש המילה ברק ? הסבירו : למילה זאת יש משמעויות שונות : . 1 האור הקודם לרעם . 2 אור , בוהק . 3 שם פרטי . כאן ברק הוא שם פרטי . הצביעו על הדמות של ברק בחוברת , ואמרו שהוא ילווה את המשך העבודה בחוברת . . 2 ברק , ב , הקניה - כתבו את המילה ברק על הלוח , וקראו אותה . הפרידו את ההברה ב מן המילה , וקראו אותה . הציגו גם את הצליל ב , וגם את הצליל ללא ניקוד : ב . ודאו שהתלמידים יודעים את שם האות . הסבירו שהנקודה בתוך האות ב נקראת דגש . הדגש מסמן לנו שצריך לקרוא ב ( ולא ב . ( קוראים את האות ב כמו את האות ו . אפשר להוסיף שבעברית אין מילים שמסתיימות ב-ב . . 3 הגייה - התלמידים יהגו את הצליל ב , ב , וינסו להגות בלי לסגור את השפתיים ( אי אפשר . ( . 4 הצבעה - קראו מילה או צליל , וכל התלמידים יחד יצביעו בספר על הצליל שנשמע . . 5 צבעו רק ב , צביעה - שאלו : מה מתקבל אחרי הצביעה ? ( מתקבל בלון . ( אפשר לשאול : מדוע נבחר איור זה ? אילו צלילים לא נצבעו ? . 6 קראו בקול , קריאה במקהלה - חלקו תפקידים למקהלה , וקראו בקול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר