עמוד:51

בשיר : בבית השני מופיע הביטוי " יד . "ביד השימוש בביטוי כאן מאניש את המילים ומתאר צירופי מילים כאילו הם זוגות מילים , ההולכים יחד , יד ביד . כדאי להפנות את תשומת לבם של הילדים לביטוי זה , ולהציע להם להאזין שוב לקריאת הבית השלישי , שבו מופיעים הצירופים " מגדל , "שלום ו"גן . "ילדים לאחר הקריאה שאלו את הילדים באילו שלטים מופיעות המילים "יד . "ביד בשלב זה מדובר רק בפיתוח מודעות לתופעה של צירופי מילים , ואין צורך להיכנס להסברים דקדוקיים . בשלב הבא אפשר להשמיע בעל פה מבחר של מילים יחידות וצירופי מילים שאנחנו רגילים לשמוע תמיד יחד , ולבקש מהילדים לזהות מילים שהן " יד : "ביד למשל , בית מרקחת , סלט ירקות , אולם ספורט , מגרש כדורגל , צבעי מים , חגורת בטיחות . 'וכו הבית השלישי של השיר מתאר את היצירתיות המאפיינת ילדים רבים בשלבים הראשונים של רכישת השפה הכתובה : "וכל דבר רוצים לכתוב / ולכל דבר רוצים לקרוא . "בשם בעבודה עם ילדים מתקדמים אפשר להציע להם להתנסות בכתיבת מילים בעזרת הידע שכבר יש להם , למשל : חפצים בכיתה , חפצים בחדר שלהם , משחקים שהם אוהבים , מאכלים . 'וכו הכתיבה היא כמובן חווייתית , הילדים ישתמשו במגוון האותיות שכבר רכשו , ובמקרה זה אין מקום להערות ולתיקונים . הציעו לילדים לבחור שלט המצוי בסביבת ביתם , או שלט מסקרן שנתקלו בו במקום אחר , לברר בעזרת מבוגר מה כתוב בו ולהכין כמותו לתצוגת שלטים בכיתה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר