עמוד:46

הקניית הצלילים מ , מ / מ , ם . 1 הקניה - כתבו על הלוח את המילה : תמר , וקראו בקול כל צליל . הפרידו מתוכה את הצליל מ וקראו בקול . הדגישו את שם האות . . 2 מ , מ , ם , הוסיפו גם את הצלילים האחרים . הסבירו : כאשר מ מופיעה בסוף מילה כותבים אותה אחרת-ם , לכן היא נקראת מ סופית . קראו את הצלילים בחוברת . התלמידים יעקבו עם האצבע אחרי הקריאה . . 3 הגייה - תרגלו עם התלמידים היכן מבטאים בפה את הצליל מ . האם אפשר להגות מ בפה פתוח ? אפשר להראות לתלמידים שהאות מ היא מיוחדת , כי ניתן למשוך את הצליל ולזמזם אותו הרבה זמן ( מ ... מ ... מ . ( לכן מזמזמים כך . . 4 משחק "אילו מילים מתחילות ב-מ - " ? ניתן לחפש מילים בכיתה או להיעזר באיורים בעמוד הבא . שחקו גם במשחק " אילו מילים נגמרות ב-ם " ? . 5 משחק "אני אגיד מילים ואם יש בהן מ ו-מ סופית אתם תרימו יד" - ניתן להעלות את דרגת הקושי ולספר סיפור מלא , והילדים ירימו יד רק במקום בו מופיעים הצלילים מ / מ / ם . . 6 משחק "חפצים שבשם שלהם יש מ / מ / ם" - הרימו חפצים שונים . הילדים יצעקו בקול רק את שמות החפצים שיש בהם את הצלילים הנ"ל . . 7 צבעו רק מ - בקשו לכתוב את האותיות ובהמשך לצבוע את הצליל מ . מה התקבל ? ( מפתח . ( מדוע נבחר ציור זה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר