עמוד:42

הנחיות לעבודה בחוברת 1 שימו לב : הכותרות ברקע צבעוני הן הנחיות המסבירות פעילות בחוברת , האחרות הן הצעות להרחבה . בעמ' 20-6 יוצאים מן המילה תמר , מפרקים אותה לצליליה , ומרכיבים מילים חדשות מצלילים אלה . הקניית הצלילים ת , ת / ת . 1 תמר , ת , הקניה - כתבו את המילה תמר על הלוח , וקראו בקול . הצביעו על האיור של תמר בחוברת , והסבירו שתמר תלווה את הקריאה בהמשך החוברת . . 2 פירוק לצלילים - הסבירו שתמר היא מילה . הפרידו את המילה לצלילים , וקראו כל צליל בהדגשה ת-מ-ר . הסבירו תוך הצבעה : היכן מתחילה המילה והיכן היא נגמרת . . 3 ת , ת , ת - קראו בקול ובהדגשה . הסבירו לתלמידים שהצליל ת מורכב מהאות ת ( הדגישו את שמה ) וסימן ניקוד . הציגו את שם האות ואת שם הסימן . אמרו שבעברית הוגים ת ת באותו האופן . כאשר אין סימן ניקוד הוגים ת . קראו לסירוגין את הצלילים . התלמידים יצביעו על הצליל המתאים בחוברת . . 4 משחק "אילו מילים מתחילות ב-ת - " ? חפשו מילים בכיתה או היעזרו באיורים שמופיעים בעמוד הבא . שחקו גם במשחק "אילו מילים נגמרות ב-ת " ? . 5 משחק "אני אגיד מילים , ואם יש בהן ת או ת אתם תרימו . "יד ניתן להעלות את דרגת הקושי ולספר סיפור מלא , והילדים ירימו יד רק במקום בו מופיעים הצלילים ת / ת / ת . . 6 משחק "חפצים שבשם שלהם יש ... ת / ת / ת" - הרימו חפצים שונים . הילדים יצעקו בקול רק את שמות החפצים שיש בהם את הצלילים הנ"ל . . 7 ת , ת , ת , כתיבה - בקשו מהתלמידים לכתוב את הצלילים בחוברת . . 8 צבעו רק ת - התלמידים יצבעו את הציור לפי ההוראות . בתום פעילותה צביעה שאלו את הילדים / ות מה התקבל ? מדוע , לדעתם , נבחר דווקא ציור של תרנגול ! הסבירו שאת ההוראות בחוברת ( הכתובות באות קטנה ) המורה תקרא בקול ותסביר . התלמידים יקראו את האותיות הגדולות . . 9 הצעות להרחבה - שאלו מה פירוש המילה תמר ( המשמעויות : . 1 שם פרטי , . 2 עץ , . 3 פרי , ( איך נראה העץ ? מה טעם הפרי ? האם מכירים מישהו בשם זה ? אפשר להזכיר שנוהגים לאכול תמרים בברכות לשנה החדשה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר