עמוד:5

. 3 " מפתח הקסם" מתאימה לכל התלמידים . משנת הלימודים תשס"ז מיישמים גני הילדים במדינת ישראל את תכנית הלימודים החדשה בגנים : " תשתית לקראת קריאה וכתיבה לגן הילדים הממלכתי והממלכתי-דתי . "ו"התשס בתכנית זו הילדים מכירים את רוב אותיות הא"ב בצורותיהן , בצליליהן ובשמותיהן . למרות העשייה האינטנסיבית בגני הילדים , יש להניח שגם בשנים הבאות יהיו אוכלוסיות של ילדים שמבחינה התפתחותית לא ירכשו את כל המיומנויות הנדרשות לרכישת הקריאה והכתיבה : ילדי עולים , מתקשים ולקויי למידה . ילדים אלה יידרשו בתחילת התהליך של רכישת הקריאה והכתיבה לשלוט במיומנויות יסוד של ניצני האוריינות . לכן הם יזדקקו למשך זמן ארוך יותר במהלך הרכישה עצמה , להעשרה של אוצר מילים , לטיפוח יכולות האזנה ודיבור , לטיפוח מיומנויות אלפביתיות ולהתאמה של החומרים ושל האמצעים לרמתם . המורים יצטרכו לקבל כלים לתיווך הלמידה באמצעות מאגר של פעילויות מודפסות , ממוחשבות או טלוויזיוניות . " מפתח הקסם" מציעה ( נוסף על המסלול המרכזי הנמצא בחוברת הלימוד ) למעלה ממאה דפי תרגול נוספים לתלמידים המתקשים . דפים אלה נמצאים באתר " מפתח . "הקסם ( עוד על האתר בעמוד ( 14 . 4 ל"מפתח הקסם" יש גרסה דיגיטלית . בגרסה הדיגיטלית יש כמה תוספות על הגרסה המודפסת : סרטונים שמראים את כתיבת האותיות . קריינות של הטקסטים הספרותיים . תרגול נוסף והפניות לפעילויות תומכות למידה ( ראו בהמשך . ( . 5 צוות "מפתח הקסם" מלווה את ההטמעה - בתמיכה למורים ובמפגשים מתוקשבים . הטמעה יעילה של תכנית קריאה בקרב המורים וכן שילוב הדרכה המגיעה ישירות לכלל המורים הם מרכיבים חיוניים וקריטיים לקביעת הצלחת התכנית . כל בית ספר המצטרף לתכנית זכאי לקבל מפגשי הדרכה המסייעים למורות להטמיע את התכנית בכיתותיהן . כמו כן מתקיימים מפגשים וירטואליים ( בשעות הערב ) בנושאים מגוונים ( הערכה , קידום הכתיבה ועוד , ( והמורות מוזמנות להשתתף בהם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר