עמוד:148

לחזרה ולדיון . 1 בחרו שני תחומי יצירה יהודית המוצגים בפרק והסבירו מה המענה שהם נתנו לאתגרי הקיום היהודי בימי הביניים . . 2 בחרו שני יוצרים המוזכרים בפרק והסבירו מה מאפיין את יצירתם . . 3 מה אפשר ללמוד מההתפתחות של פסיקת ההלכה על הקשרים בין המרכזים היהודיים השונים ? . 4 א' גרוסמן טוען שההימנעות של גאוני בבל מכתיבת פירושים לתלמוד "מקורה במבנה החברתי של הישיבה ובחששם הכבד של גאוני בבל פן יטעו חכמים המסתמכים על פירושים כתובים בפסיקת ההלכה" ( תורה לשמה , עמ' . ( 487 א . מהו ההסבר של א' גרוסמן להימנעות של גאוני בבל מכתיבת פירושים לתלמוד ? ב . כיצד לדעתכם ההימנעות מכתיבת פירושים השפיעה על מעמדם של גאוני בבל ? . 4 לפי י' שטרן "המעבר מתשובות קצרות ופסקניות לתשובות ארוכות ומנומקות קשור באובדן ההגמוניה ] עמדת בכורה [ של הפוסקים" ( ספרות השו"ת , עמ' . ( 18 א . מהו התהליך שי' שטרן מתאר ומהי מסקנתו ? ב . הביאו תשובה מאחד מספרי השו"ת המדגימה תהליך זה . . 5 מספרן של השאלות והתשובות שהגיעו לידינו מוערך בין שלוש מאות אלף לחצי מיליון . מה כמות זו מלמדת על התהליך של פסיקת ההלכה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר