עמוד:21

הכנסייה מפרשת את כתבי הקודש הסמכות לפרש את כתבי הקודש הייתה בידי הכנסייה , ומטרת הפרשנות הייתה למצוא במקרא הוכחות לאמיתות הנצרות . הפרשנים הראשונים היו אבות הכנסייה – קבוצת סופרים שחיו במאות השלישית–השביעית ונחשבו בעלי סמכות מיוחדת . מקצתם חיו בארץ ישראל , לדוגמה אב הכנסייה אוריגינס 185 ) , ( 254–בערך שחי בקיסריה , ערך מהדורה של התנ"ך בשישה טורים , המורכבים מהנוסח העברי ומחמישה תרגומים שונים , והשווה ביניהם . בתרגום המקרא המשיך אב הכנסייה הירונימוס 341 ) , ( 420–בערך שחי בבית לחם ולמד עברית כדי להבין את המקרא טוב יותר . לאחר מכן , במשך ארבע עשרה שנה הוא חיבר תרגום ללטינית של התנ"ך ושל הברית החדשה . התרגום של הירונימוס נחשב בנצרות לבעל תוקף מקודש , ובעזרתו יכלו אנשי כנסייה , שידעו לקרוא לטינית , לקרוא את כתבי הקודש הנוצריים בשפתם . במאה השלוש עשרה התקבל נוסח של תרגום ללטינית שנקרא הוולגטה , כלומר התרגום המקובל . פרשנות והגות בהשפעת הנצרות פרק 2 הנצרות מעצבת את התרבות המערבית בימי הביניים הנצרות הייתה הגורם שליכד את העמים והשבטים שחיו במרכז אירופה ובמערבה לחברה בעלת תרבות משותפת , ולעקרונות הדת הנוצרית היה בה מקום מרכזי . כיצד עיצבה הנצרות את התרבות המערבית ? באילו תחומים ניכרת השפעת הנצרות ? הירונימוס בחדרו , איטליה , ציור מן המאה החמש עשרה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר