עמוד:175

6 עבודה בקבוצות : נשוה נפחים על ידי השקעה במים ציוד לכל קבוצה : מכל - בקבוק של משקה קל ) ליטר וחצי ( שחלקו העליון חתוך , מצבע ) טוש ( דק עמיד במים ) לא מחיק ( ושלוש אבנים שייאספו בחצר בית הספר - גודל כל אבן בערך כגודל אגרוף . א . סמנו את האבנים באותיות א , ב ו-ג . ב . נסו לשער : לאיזו אבן הנפח הקטן ביותר ? לאיזו אבן הנפח הגדול ביותר ? ג . השוו בין נפחי האבנים על ידי השקעה במים : מלאו כמחצית המכל במים . הניחו את המכל על משטח ישר וסמנו בקו את מפלס המים ) מפלס : גבה פני המים . ) ד . השקיעו את אחת האבנים במים . הקפידו שהאבן תהיה שקועה כלה במים . השקעת האבן תביא לידי עלית מפלס המים . סמנו בקו את המפלס החדש , ורשמו ליד הקו את האות המתאימה לאבן שהשקעתם . ה . הוציאו את האבן מהמים . חזרו על הפעלה ובכל פעם השקיעו אבן אחרת . ו . התבוננו בסמוני הקוים והסיקו : לאיזו אבן הנפח הקטן ביותר ? לאיזו אבן הנפח הגדול ביותר ? האם צדקתם בהערכתכם ) בסעיף ב ?) בגלל העיסוק במים אפשר לשקול לעשות את כל הפעילות בחצר . ודאו שכאשר התלמידים מסמנים את מפלס המים , הם אינם מטים את הכלי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר