עמוד:150

א הגרם והקילוגרם 1 משימה לבית א . חפשו בביתכם מוצרים שמשקלם רשום על האריזה . רשמו מה מצאתם . ) אפשר להעזר בהורים ) . ג רם מסמנים בקצור כך : . 'גר קילוגרם מסמנים בקצור כך : ק"ג . ב . מהו המוצר הכבד ביותר שמצאתם ? ג . מהו המוצר הקל ביותר שמצאתם ? ד . מצאו מוצר שמשקלו 1 קילוגרם בדיוק . מה מצאתם ? ה . החזיקו ביד אחת את המוצר שמשקלו 1 קילוגרם וביד האחרת את ילקוט בית הספר שלכם . מה כבד יותר ? השלימו : הילקוט שלי שוקל 1-מ קילוגרם . יותר / פחות פעילות 1 היא פעילות פתיחה לנושא המשקל , והתלמידים יבצעו אותה בביתם לפני לימוד הנושא בכיתה . פעילויות 2 3-ו בעמודים הבאים מתבססות על תשובות התלמידים בפעילות . 1 רצוי להבהיר לתלמידים : המשקל המוטבע על האריזה הוא בדרך כלל משקל המזון עצמו ללא האריזה . כאשר האריזה עשויה מקרטון , מנייר או מפלסטיק , ההבדלים זניחים וניתן להתעלם מהם . ואולם במקרים שבהם האריזה כבדה ) למשל צנצנת זכוכית ( או שצורת האכסון כוללת נוזלים ) למשל קופסת שימורים ( - יש הבדל משמעותי בין משקל המזון הנאכל למשקל הכולל . במקרים כאלה לפעמים מציינים על האריזה את שני המשקלים : את המשקל הכולל ) ברוטו ( וגם את המשקל נטו - המשקל של המזון המסונן ) למשל בשימורי זיתים או מלפפונים חמוצים . ) לפעמים מציינים רק את המשקל הנקי ) למשל בצנצנצת קפה . )

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר