עמוד:4

מרובעים סיכום הפרק - בעמוד 118 בפרק זה ילמדו התלמידים מושגים חדשים - ישרים מקבילים וישרים מאונכים . הם גם יכירו שמות של מרובעים מיוחדים - מקבילית , מעוין , טרפז ודלתון - נוסף על המלבן והריבוע שהכירו בשנים הקודמות . התלמידים גם יכירו את תכונות המרובעים החדשים על ידי ציור , גזירה והדבקה . דוגמה : מחלקים טרפזים בכל סעיף סרטטו בטרפז קטע אחד שיחלק אותו למצלעים המבקשים . חשוב לדעת שהלימוד של נושאים אלה ממשיך בכיתות ד-ו . בפרק זה יש הכרה ראשונית של המרובעים , והתלמידים אינם נדרשים לזכור את השמות של כל המרובעים ואת התכונות שלהם . מדידת אורך סיכום הפרק - בעמוד 148 בפרק זה יכירו התלמידים את יחידות המידה המקובלות בישראל ובמדינות רבות למדידת אורך ומרחק : מילימטר , סנטימטר , מטר וקילומטר . הכרת היחידות האלה היא המפתח להבנת אורכים ומרחקים בעולמנו . בפרק שילבנו דוגמאות רבות לאורכים אמתיים מחיי היום–יום . לדוגמה : אורך של חרקים שונים הנמדדים במילימטרים , אורך וגובה של רהיטים וגבהים של בניינים הנמדדים במטרים , גבהים של הרים ומרחקים בין ערים הנמדדים בקילומטרים . הנה דוגמה לבעיה המובאת בפרק : אורכה של ברכה אולימפית הוא 50 . 'מ באולימפיאדה מתקיימת תחרות של שחייה למרחק 400 . 'מ כמה פעמים צריך לשחות לאורך הברכה בתחרות הזאת ? בפרק יש גם דוגמאות לשיאים אולימפיים הקשורים באורך ולשיאי גינס משעשעים . להבנת יחידות האורך יש חשיבות מעשית בעולמנו . עתה , משילדכם מכירים את היחידות השונות , תוכלו לשתפם בכל שיחה שמתעוררת בנושאים אלה . תוכלו גם לדבר על מרחקי הנסיעה ברכב ) אפשר להשתמש במד המרחק . ) א | שני משלשים ב | משלש וטרפז

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר