עמוד:87

HTTP-1 Web-n 2 . 2 לאחר שתיארנו את העקרונות של שכבת היישום , נעבור כעת לתאר את היישום המלהיב ביותר של רשת האינטרנט , הלוא הוא . Web-n כגולשי אינטרנט שאלתם את עצמכם בוודאי לא פעם את השאלות האלה : כיצד מגיע המידע אל חלון הדפדפן שליי כיצד מתקשר המחשב שלי אל מחשבים אחרים המחוברים לרשת ? בסעיף הזה נענה על השאלות האלה . מהנתונים ביישומים מהסוג האחרון עלול לגרור שיבוש קל בהצגת הקול או הסרט , אך המאזינים או הצופים יוכלו עדיין ליהנות מהשירות . קצב קצב הוא מדד של כמות הנתונים שמחשב יכול לשלוח ביחידת זמן . יישומים אחדים חייבים לשדר נתונים בקצב מסוים . כפי שלמדתם בקורסים קודמים , קצב שידור הנתונים נמדד בסיביות לשנייה - סל"ש , ( bps- bits per second ) והוא תלוי ברוחב הפס ( bandwidth ) של הערוצים המרכיבים את נתיב משלוח ההודעה ובעומס על ערוצים אלו . למשל , יישום של טלפון באינטרנט - כלומר יישום שמאפשר לאנשים לשוחח דרך הרשת , עשוי לקודד את אות הקול בקצב של 32 K סל"ש , ולכן חייבת להיות אפשרות לשדר נתונים ברשת ולהעבירם לתחנת היעד בקצב זה לפחות . אם הרשת לא יכולה לספק דרישה זו , השימוש ביישום יהיה דומה להאזנה לווקמן שהסוללות שלו הולכות ואוזלות ( קול איטי ונמוך . ( לעומת זאת יישומים כמו , Web-n דואל או העברת קבצים רגישים הרבה פחות לרוחב הפס . יישום הדואל למשל איננו נדרש להעביר הודעות בקצב כלשהו - מובן שקצב גבוה יותר הוא רצוי , אך אינו הכרחי . השהיה השהיה היא משך הזמן שחולף מרגע שידור הנתונים עד לקליטתם . יישומים אחדים כמו טלפון באינטרנט , שיחות ועידה , משחקים ברשת וסביבות וירטואליות דורשים השהיות נמוכות . ההשהיה הרצויה היא בסדר גודל של כמה עשיריות שנייה או פחות , אחרת נוצרת תחושה לא מציאותית שפוגעת בהדמיית הסביכה הווירטואלית באופן חמור . בעבור יישומים שאינם יישומי זמן-אמת , השהיה נמוכה היא רצויה אך אינה חיונית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר