עמוד:34

. 2 . 3 ו מיתוג מנות במיתוג מגות ( packet switching ) לא יוצרים מעגל פיזי מהמקור ( השולח ) ליעד ( המקבל . ( במקום זאת , כאשר לשולח יש הודעה מוכנה לשידור , הוא מחלק אותה לחלקים בגודל נתון ( כפי שנקבע באותה רשת ) ומוסיף לכל חלק כותרת , ( header ) הכוללת מידע בקרה . מידע הבקרה כולל בין השאר את כתובת מחשב היעד ואת כתובת מחשב המקור . יחידה זו של נתונים וכותרת נקראת מנה . ( packet ) מנה ( packet ) יחידה של נתונים שנשלחת ברשת תקשורת . לכל מנה מוצמדת כותרת ( header ) הכוללת מידע בקרה . השולח מעביר כל מנה שהוא יוצר לאחד מצומתי המיתוג הקרובים אליו . כאשר צומת המיתוג מקבל את המנה , הוא מאחסן אותה ובוחן את המידע הרשום בכותרת שלה . לפי מידע זה הוא בוחר את אחד מקווי היציאה שלו , ומשדר את המנה דרך קו זה לצומת מיתוג אחר . צומת מיתוג זה יעביר את המנה הלאה . תהליך זה יימשך עד שהמנה תגיע לצומת מיתוג המחובר לתחנת היעד , וממנו לתחנת היעד עצמה . לא כל המנות חייבות להיות באותו גודל , לעיתים שולחים תווים בודדים כמנה , אולם למנה יש גודל מרבי קבוע . בכל רשת נקבע גודלן המרבי של המנות כך שהצמתיס יוכלו לאחסן בוזמנית מספר נתון של מנות . שיטה זו נקראת גם בשם אחקץ-ושלח או אחסן-וקדם ( store-and-forward ) משום שהצמחים מאחסנים את המנות ושולחים אותן הלאה . נראה כיצד אפשר להעביר את המטען לחברת ישרכב בשיטה אנלוגית לשיטת מיתוג מנות . ^/? ק m # if 7 >< f Ji'olifn p-7 ? 1 . 2 א * 6 ן / ח 0 רת s > = > -7 e' אפשרות אחרת להעברת מטען היא להשתמש בשיירה של משאיות . מאחר שגודלה של משאית שיכולה לנוע בנוחות ברשת הכבישים הוא מוגבל , יש לחלק את המטען לחלקים , או למנות , ולשלוח כל מנה במשאית נפרדת . אם נשתמש בגישה של מיתוג מעגלים לגבי מקרה זה , נצטרך לבחור נתיב שלם ולפנות לאורכו את כל הכבישים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר