עמוד:25

ההגנה האמריקאי להקים רשת תקשורת שתוכל לשרוד בתנאים של מלחמה גרעינית . הרשתות שהיו קיימות עד אז התבססו על שיטת המיתוג של רשתות הטלפון , שנקראה מיתוג מעגלים . בשיטה זו , קווי התקשורת נבנו על-ידי מיתוג במרכזיות , וכך נוצר מעגל פיזי בין מקור השיחה לבין יעדה . לאחר יצירת המעגל , כל הקווים במעגל הוקדשו אך ורק לאותה שיחה . הבעיה הייתה שכאשר מרכזת טלפונים או קו טלפון נפגעו , כל השיחות שעברו דרך אותה מרכזת או דרך הקו , התנתקו מיד . משרד ההגנה האמריקאי רצה רשת עמידה יותר , שתהיה מושתתת על העיקרון שכל עוד מחשב המקור ומחשב היעד פועלים , אפשר ליצור ביניהם קשר , גס אם חלק מצומתי המיתוג של הרשת נפגעו . כך פותחה שיטת מיתוג חדשה הנקראת מיתוג מנות , שנחשבה למהפכנית באותם ימים . בסעיף 1 . 2 נדון בשיטות מיתוג אלו ונסבירן לעומק . הרשת הניסיונית הראשונה מן הסוג הזה כללה ארבעה צומתי מיתוג . היא פעלה יפה , ועד מהרה חוברו אליה אוניברסיטאות מכל רחבי ארצות הברית . באמצע שנות , 80-ה ללא כל החלטה רשמית , החלו המשתמשים לראות ברשת אוסף רשתות ולכן קראו לה בשם אינטרנט ( רשת של רשתות או רשת-על , המורכבת מכמה רשתות . ( בשלב מאוחר יותר החלו לקרוא לרשת הזאת - האינטרנט ( The Internet ) בה"א הידיעה . בשנת 1990 חיבר האינטרנט 3 , 000-כ רשתות , שכללו יחד למעלה 200 , 000-מ מחשבים . בשנת 1992 חובר לאינטרנט המחשב המיליון במספר . בשנת 1995 כלל האינטרנט מאות רשתות אזוריות ( בגודל בינוני , ( עשרות אלפי רשתות מקומיות , מיליוני מחשבים ועשרות מיליוני משתמשים . שיעור הגידול נמשך , וכיום האינטרנט מכפיל את עצמה כל שנה בערך . הטבלה שלהלן מביאה הערכה של מספר המחשבים המחוברים לאינטרנט החל 1983-מ ועד לשנת . 2000

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר