עמוד:20

להתעדכן בנוגע להזמנה שביצע הלקוח , ולעקוב אחריה עד מועד התשלום ; אנשי המחסן יכולים להתעדכן לגבי הפריטים שנמכרו ולהזמין חדשים במקומם ; הנהלת הארגון יכולה לקבל בכל רגע מידע עדכני על מצב ההזמנות , מצב המלאי ושמות הלקוחות החייבים כספים . הזמנת מקומות טיסה מרבית חברות התעופה הן חברות בין-לאומיות על-פי טבען , והנוסעים של כל אחת מן החברות האלה פזורים על-פני העולם כולו . לכן מכירת כרטיסי הטיסה אינה מרוכזת במקום אחד , אלא היא מבוזרת על-פני משרדי מכירות ברחבי העולם . סוכני נסיעות חייבים להתבסס על מאגר מידע מרכזי של החברה , ולא - הם לא יוכלו לדעת אם נותרו מקומות לטיסה מסוימת , המבוקשת על-ידי הלקוח . אפשר לשער מה היה קורה אילו סוכן נסיעות בסינגפור היה מוכר את המקום האחרון בטיסה של אל-על מתל-אביב לסינגפור , ובאותה שעה ממש , סוכן נסיעות בתל-אביב היה מוכר ללקוח אחר את אותו מקום בדיוק . חברות התעופה היו הראשונות שניצלו את רשתות התקשורת ארוכות-הטווח . כך הן יכלו לספק מידע עדכני לסוכני הנסיעות , ולעדכן את מאגר הנתונים המרכזי שלהן מיד אחרי כל מכירה של כרטיס , בכל מקום בעולם . מערכות ממוחשבות להזמנת כרטיסים פותחו החל משנות 60-ה המאוחרות על-ידי חברות המחשבים ( י . ב . מ ,. למשל ) בשיתוף חברות תעופה אמריקאיות ( כמו אמריקן איירליינס וט . וו . א . ( . שאלה 1 . 1 האם רשת תקשורת , המסייעת לחברת תעופה להזמין מקומות טיסה לנוסעיה , היא רשת מקומית או רשת ארוכת-טווח ? אחזור מידע כמות המידע הנצבר במאגרים הממוחשבים בעולם הולכת וגדלה . רשת האינטרנט מאפשרת להתחבר אל מחשבים מרוחקים , המכילים מאגרי מידע בנושאים רבים ומגוונים . התחברות זאת מאפשרת לחפש מידע הנמצא במחשב אחר ולאחזר אותו , בלי להגיע אל המחשב באופן פיזי . המחשב שבו נמצא המידע יכול להיות בכל מקום בעולם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר