עמוד:8

ארגון מלמעלה-למטה פירושו שלאחר פרק המבוא , סדר הלימוד של הפרקים האחרים יחל בשכבה העליונה - בשכבת היישום ( פרק , ( 2 וימשיך כלפי מטה - לשכבת התובלה ( פרק , ( 3 לשכבת הרשת ( פרק , ( 4 לשכבת הערוץ ורשתות מקומיות ( פרק , ( 5 ולבסוף , לשכבה הפיזית ( פרק . ( 6 יש שתי סיבות עיקריות להדגשה של שכבת היישום . ראשית , שכבת היישום היא התחום היחם' ביותר ברשתות התקשורת . מרבית ההשקעה והמחקר כיום קשורות לשכבה זו , וגם המהפכות הגדולות של התקשוב כמו , Web-n הפצת תוכני מולטימדיה ושיחות ועידה מקוונות , קשורות אליה . שנית , לימוד שכבת היישום תחילה יספק מוטיבציה לתלמיד משום שילמד על יישומים כמו 1 Nvm , Web-n האלקטרוני , ICQ-ni שהוא משתמש בהם יום-יום . לאחר הבנת אופן הפעולה של יישומים אלו , תגדל המוטיבציה שלו להכיר את שירותי הרשת התומכים ביישומים אלו . שכבת היישום נשענת על שירותי שכבת התובלה ; לכן פרק 3 דן באופן מעמיק בשכבת התובלה ובפרוטוקולים שלה UDP ) ו-קכ ) . (! פרק 3 מבאר כיצד שכבת התובלה מספקת שקעים ( sockets ) לתהליכי היישום לניהול תקשורת מקצה-לקצה . הפרק מציג את השירותים של שכבת התובלה ודן באופן מעמיק בדרכים למתן שירות אמין . שכבת התובלה מספקת שירותי תקשורת מקצה-לקצה על סמך השירותים ששכבת הרשת מספקת . פרק 4 יוקדש לשכבת הרשת . שכבה זו עוסקת בסיבוך של הרשת עצמה , והיא מטפלת בכתובות , במיתוג נתונים ( באמצעות נתבים , ( בניתוב וכדומה . הפרוטוקול העיקרי שנסקר בפרק 4 הוא פרוטוקול . IP פרק 5 הוא קצר יותר ונוגע בנושאים חשובים של שכבת הערוץ , כמו בקרת שגיאות ובקרת הגישה לערוץ משותף ( ברשתות מקומיות . ( הפרוטוקול העיקרי שנלמד בפרק זה הוא CSMA / CD של האתרנט . ( Ethernet ) פרק 6 סוקר נושאים בסיסיים בשידור נתונים ספרתיים , ומציג את הנושאים העיקריים הנוגעים לשכבה הפיזית . נושאים אלו מוצגים בפרק 6 מתוך כוונה להציג תמונה שלמה של רשתות התקשורת \ פרק זה אינו מיועד לשמש כחומר לימוד מלא של נושאים אלו . בברכת לימוד מהנה , \ 2 ו ת > 07 > ת 1 ח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר