עמוד:31

ב . הפעילו את המתגים בזה אחר זה , ורשמו את המספר המופיע בתצוגת 7 המקטעים . ג . אמתו שהמקודד הוא אכן בעל עדיפות . רשמו כיצד ביצעתם את הבדיקה . מהו המבוא בעל העדיפות הגבוהה ביותר י רשות . בעיית אתגר יש לתכנן את מערכת מניית המטבעות במכונה למכירת חטיפים . מחיר החטיפים אחיד - שקל וחצי . המכונה מסוגלת לקלוט מטבעות של שקל ושל חצי שקל . המכונה אינה מחזירה עודף . להלן הצעה למערכת המסוגלת לייצג את מספר המטבעות של חצי שקל שהוכנסו למכונה . באיור 3 . 6 מתוארת המערכת במצב שבו מטבע אחד נמצא בתוך מתקן המנייה . המתקן מורכב מצינור בקוטר המטבע . בחלקו התחתון של הצינור ישנם שלושה חרירים , שמרחקם זה מזה הוא כעובי מטבע אחד . הצינור מחורר משני צדדיו . מול החרירים מוצבים מצד אחד של הצינור שלושה מקורות אור , ובצדו האחר שלושה חיישני אור . כאשר מטבע נמצא בתוך המתקן , נחסם מקור האור הנמצא מול המטבע . א . הסבירו כיצד מתבצעת המנייה . מדוע יש להשתמש במקודד בעל עדיפות ? ב . תכננו את המערכת למניית המטבעות של שקל . סרטטו את המערכת בדומה לאיור . 3 . 5 איור : 3 . 6 מתקן למניית מטבעות של חצי שקל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר