עמוד:11

בקבוצות מאתרים את הבעיה המרכזית שמעלה וייל בטקסט ואז" ) נשאלה השאלה , מה עושים עם הר זבל ענקי ששוכן במרכז המדינה ללא שימוש . ( " ... משלימים בכתב את המשפט : 'הבעיה המרכזית שמעלה הטקסט היא ' ... במליאה נציגי הקבוצות קוראים את הבעיה שניסחו , ומסבירים איך הגיעו בקבוצה למסקנה שזו הבעיה . מדגישים את תפקידה הלשוני של המילה 'ואז' כמקשרת בין תיאור המצב להצגת הבעיה . משחזרים יחד את המידע בטקסט ( השחזור ייעשה מן המצב המתואר בסוף הטקסט למצב בעבר . ( אפשר להמחיש את הבעיה בעזרת עיגולים : - מציירים ריבוע כותבים בתוכו 'דרום הארץ' ואומרים : 'מעבירים את הפסולת של גוש דן לדרום ' . - מציירים עיגול כותבים בתוכו 'חירייה - הר זבל ללא שימוש' ואומרים : זהו המצב עכשיו בחירייה על פי הטקסט - מציירים עיגול נוסף , ושואלים : 'מה היה לפני כן ' ? ( מצביעים על העיגול של חירייה , שהולך וגדל ) - שואלים מה' : היה פעם / בהתחלה ' ? ( אפשר להמחיש ע"י ציור עיגול של המזבלה ביפו ) - מבררים מה הבעיה עם "הר זבל ענקי ללא ? "שימוש מזכירים להם שהם יכולים לענות לפי הסרטון . ( על פי הסרטון : ריחות רעים , פליטת גזים רעילים , ציפורים המפריעות למטוסים ) דנים : האם / באיזה אופן תורם הזיהוי של הבעיה להבנת הטקסט ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר