עמוד:32

ההתפתחות של כל מדינות האזור , בנוסף למאות-מיליוני התיירים הממלאים את חופי הים , מגבירים את התנועה הימית בים התיכון כפי שלא הייתה מעולם , והוא מהווה כיום נתיב תחבורה עמוס מאוד - עוברות בו כשליש מן הסחורות בעולם המועברות ממקום למקום באמצעות כלי שיט . אל התחבורה הימית מתווספת גם התחבורה היבשתית המתפתחת באזור הים התיכון - כבישים , אוטוסטרדות ורשת צפופה של מסילות רכבת . אליהם יש להוסיף גם את התחבורה האווירית - נמלי תעופה מודרניים ועמוסים ורשת נרחבת של נתיבי מטוסים . כל אלה גורמים לחברות הספנות ולחברות כלכליות עולמיות לראות בים התיכון נתיב תחבורה חשוב , המקשר בין חלקי העולם כולו . פעילות 1 אתם רבי חובלים של אוניה המובילה סחורה בקווים הבאים : - בין ניו יורק ( ארצות הברית ) לבנגקוק ( תאילנד ) - בין לונדון ( בריטניה ) להונג קונג - בין חופי אוקראינה לקייפטאון ( דרום אפריקה ) תארו את מסלול השיט של האונייה שלכם , השטה בנתיבים אלה . 2 א . תארו את מסלול השיט של אוניה היוצאת מנמל מרסיי ( צרפת ) ומגיעה למומבי ( בומבי , הודו : ( - לפני שנחפרה תעלת סואץ . - אחרי שנחפרה תעלת סואץ . ב . הסבירו את תרומתה החשובה של תעלת סואץ להתפתחות השיט בים התיכון . 3 ציינו את הסיבות לכך שהים התיכון הוא נתיב תחבורה בעל חשיבות עולמית . אונייה ועליה מכולות גדולות , מלאות במוצרים שונים , חוצה את תעלת סואץ בתוך העיר סואץ לפני שנחפרה תעלת סואץ , היה צריך להקיף את כל יבשת אפריקה כדי להגיע מאמריקה ומאירופה להודו ולארצות מזרח אסיה . מאז שנחפרה התעלה , הדרך התקצרה מאוד . במפה : הדרך מבריטניה להודו לפני ואחרי חפירתה של תעלת סואץ

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר