עמוד:29

פעילות 1 עיינו בתמונות בחלקיו השונים של הספר . בחרו 5-ב תמונות , ציינו את המקום שבו צולמו והסבירו מהו גורם המשיכה של המקום לתיירות . 2 מהם היתרונות שמיליוני התיירים המגיעים אל אזור הים התיכון מביאים אליו מדי שנה ? ולאילו קשיים הם גורמים ? 3 אילו צעדים נוקטות מדינות הים התיכון כדי למשוך אליהן תיירים ? 4 מדוע לדעתכם פוקדים מרבית התיירים את איטליה , צרפת וספרד דווקא ? 5 דמיינו את "טיול חלומותיכם" סביב הים התיכון והכינו מסלול טיול כראות עיניכם . 6 אם הזדמן לכם לבקר באחת ממדינות הים התיכון - תארו את חוויותיכם בכתב במחברת והוסיפו תמונות , דפי פרסום וכדומה . זכרו כי גם ישראל היא מדינה ים תיכונית . הים התיכון מהווה מוקד משיכה מסיבות שונות ומגוונות . התבוננו בתמונות וראו כמה מגורמי המשיכה של הים התיכון : 1 יש הנמשכים לאמנות ולאמנים . אזור הים התיכון משופע ביצירות אמנות בנות מאות שנים , וגם יצירות מודרניות כמו יצירותיו של האמן הספרדי גאודי . בתמונה : אחת מהיצירות הרבות של גאודי בעיר ברסלונה , ספרד . 2 יש האוהבים לטייל בטבע ולבקר באתרים מיוחדים במינם . בתמונה : המבנה של מנזר מונסרט למרגלות רכס הרים גבוה , ספרד . 3 המעוניינים לעקוב אחר ההיסטוריה ימצאו באזור אתרים היסטוריים רבים . בתמונה : פסלו של נפוליאון , קיסר צרפת , בעיר הולדתו אלבי שבאי קורסיקה . 4 השילוב של ההרים , המפרצים , הצמחייה הירוקה והים הכחול , הוא שילוב מקסים . בתמונה : נמל הסירות בעיירה פורטופינו , איטליה . 5 למי שחפץ ללמוד על ההיסטוריה העתיקה של אזור הים התיכון , מחכים אתרים ארכאולוגיים רבים מאוד . בתמונה : חלק ממבנה הספרייה בעיר הרומית העתיקה אפסוס , טורקיה . 6 מי הים התיכון קורצים לחובבי המים - משיט בספינות תיור מהודרות ועד לניסיון להשיט סירת מפרש קטנה . 7 ומה טוב יותר מלרבוץ על החוף הזהוב ולהתרענן במי התכלת ? בתמונה : חוף זהוב ביוון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר