עמוד:22

קוראים את העמודים . 65-60 הערה דידקטית : הכותרות שניתנו לשני תת- הפרקים הראשונים יכולות להטעות , כיוון שהן מדברות על השפעת האקלים ופני הקרקע על החקלאות . בעצם המדובר כאן הוא על סוגי הגידולים סביב הים התיכון והפריסה שלהם , תוך התייחסות לשונות של האקלים ופני השטח . המורה יכולה לסייע בהבנה הזאת . נערכים להכנת התרשים : בתיווך המורה מבררים את הנושאים המרכזיים שבהם עוסק הטקסט - ענפי החקלאות בארצות הים התיכון . מבחינים בכך שהענף הראשון הוא גידולים ( אף שאינו כתוב בראש תת-הפרק . ( הענפים הבאים מצוינים בראש כל תת-פרק . ממשיכים ( ללא תיווך מורה : ( - כותבים את שם הנושא בראש התרשים . - מייצגים את ענפי החקלאות ברמה השנייה של התרשים . - בכל קטע בטקסט המתאר את אחד מענפי החקלאות מאתרים את הפירוט של הענף . מהלך האיתור מלווה בסימון של משפטים בטקסט במבנה של הכללה ופירוט . - מייצגים את הפירוט הנוסף בענפי התרשים לפי רמות . - מתכוננים להצגת התרשים בע"פ בפני המליאה . דוגמה לתרשים אפשרי - בנספח 1 בעמוד . 35

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר