עמוד:16

פעילות סיכום ( לבחירה ) בוחרים שיר לקריאה בקול מתוך שלושת השירים וקוראים בפני קהל ( אפשר לשלב אביזרים , תלבושות . ( תלמידים המעוניינים בכך ילמדו את השיר בעל פה וידקלמו בפני המליאה מליאה קוראים קריאה דמומה את השיר "הציפור פמפלה" מתוך ידיעה שתידרש קריינות של השיר בפני קהל . משוחחים על השיר : מה הוא מזכיר לי ? מה אני חושב ? מצביעים על האמצעים האמנותיים בשיר ( ראו פירוט בעמוד הקודם . ( מבררים : כיצד תתבטא הפרשנות האישית בקריאת השיר בקול ? דנים בדוגמאות שהתלמידים מעלים מתוך השיר ( למשל : קריאה אטית במיוחד של שלוש השורות האחרונות שמביעה לגלוג קל . ( דנים בהיבט של התקשורתיות : למה יש לשים לב בקריאה מול קהל ? חוזרים להיגדים באישכול ומרחיבים ( אם יש צורך . ( בוחנים את התנאים הפיזיים של המקום שבו יתקיים האירוע של הקריאה בקול : היכן יעמוד הקריין ? האם תהיה מערכת הגברה ? מי יהיה הקהל ? נערכים לקריאה קולית עפ"י ההתנסות הקודמת : קוראים קריאות חוזרות ובכל קריאה שמים לב להיבט מסוים ( דיוק , שטף , הטעמה , פרשנות אישית , תקשורתיות . ( מאזינים , נותנים משוב לקריינים תוך מתן דגש על התקשורתיות . לקבוצה של תלמידים מתעניינים מאתגרים קבוצה של תלמידים לקרוא את השיר בפרשנויות שונות : שואלים : האם השיר עצוב או שמח ? קנטרני או אוהד ? איך נקרא אותו אם אנו רוצים לתת לו פרשנות לגלגנית ? איך נקרא בפרשנות אוהדת ? תלמידים מתאמנים לקרוא את השיר פעמיים , בשתי פרשנויות שונות . תלמידים קוראים בפני הכיתה לפי הפרשנות שבחרו , אך לא מציינים את הפרשנות . תלמידים בכיתה מאזינים ומנסים לתת משמעות לפרשנות על פי הקריאה בקול .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר