עמוד:13

מפנים את תשומת הלב לבית הראשון , שבו אחרי 6 שורות יש מעבר לדיבור ישיר . דנים : כיצד נשתמש בקול שלנו בעת הקריאה כדי שהמאזינים יבינו שהמילים אחרי "והיא קוראת" הן דברי האישה עצמה , מפיה . במה הקריינות של שורות אלה תהיה שונה מן הקריינות של השורות הקודמות ? כיצד נמחיש את הקריאה שלה לחתולים ? האם זו תהיה קריאה תקיפה ? מצווה ? עדינה ? רכה ? מהירה ? אטית ? מפנים את תשומת הלב של התלמידים לבית השני : לאחר שהאישה פתחה את סליה , והחתולים שמעו את הניירות המרשרשים , האם החתולים הגיעו במהירות או לאט ובהדרגה ? בהתאם לזה - כיצד נקרא את התיאור - לאט או מהר ? דנים : כיצד נדגים ונדגיש את החזרה בשורות האלה : באים עולים באים עולים ff ff-ורות ורות ff ל חתולים . האם נקרא בקול רם יותר או נמוך יותר ? לאט יותר או מהר יותר ? מה דעתנו על האישה ? האם אנו מכבדים את מעשיה ? מלגלגים עליה ? סוברים שהיא עושה מעשה נכון וראוי , או שמא לפי דעתנו לא נכון להאכיל חתולי רחוב ? כיצד הדעה שלנו תשפיע על הקריאה שלנו ? נקרא בקול מלגלג או אוהד ? מבקשים מהתלמידים לקרוא קריאה דמומה נוספת של השיר תוך שימת לב לאמצעים האמנותיים ולפרשנות האישית . מליאה 3-2 תלמידים המעוניינים בכך קוראים בקול ושמים לב לדיוק , לשטף ולהטעמה המבטאת פרשנות אישית . מסכמים : הקריאה מבטאת את המחשבות , הדעות והרגשות שלנו ... הקורא מחליט איך לקרוא . הקריינות יכולה להמחיש למאזינים את הפרשנות של הקריין לטקסט .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר