עמוד:3

הדגשים בתחום החינוך הלשוני הקריאה הקולית לפני קהל מטרתה לשתף אחרים בטקסטים מעולמות השיח השונים . הקריאה הקולית של יצירות ספרות היא דרך להעביר חוויה אסתטית ורגשית ולבטא פרשנות לטקסט . קריאה זו מאפשרת להבחין באמצעים המעניקים מוזיקליות ליצירה , לבטא את מרכזיותם של הקצב והמצלול וללמוד על תרומתם של כל אלה למשמעות הטקסט . הקריאה הדמומה והקריאה הקולית דורשות יצירת מרחבים בבית הספר שבו יוכלו הקוראים להתייחד עם הטקסטים או לשתף אחרים בקריאתם . על פי הישג 6 בתכנית הלימודים , התלמידים בכיתות ה-ו נדרשים לקריאה קולית שוטפת ומדויקת של טקסטים ספרותיים . מטרות היחידה שכלול היכולת של קריאה קולית מדויקת , מוטעמת וברורה בפני קהל . מתן פרשנות אישית לטקסט אמנותי באמצעות קריאה בקול . הפקת הנאה ממפגש עם טקסטים אמנותיים . תיאור היחידה ביחידה הזו , המוקדשת לשיפור היכולת של קריאה בקול מדויקת ומוטעמת , נתמקד בשירים של נורית זרחי . השירים שנבחרו אינם קשים להבנה , ולכן אפשר ליצור איזון בתשומת הלב בין הפרשנות לבין אופן הקריאה . הקשר ללימוד היחידה אירוע לכבוד שבוע הספר לקראת פגישה עם יוצר בביה"ס היכרות עם יוצר ( מעגל שלישי בהוראת הספרות ) מהלך ההוראה " שני דובים הלכו מולי" 4 . . . . . . . . . . . . . . . . . " לקרוא לחתולים" 8 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . "הציפור פמפלה" 14 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . פעילות סיכום ( לבחירה ) 16 . . . . . . . . . . . . . . . . .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר