עמוד:159

. 60 במשולש שווה שוקיים AB = AC ) ABC ) שווה הבסיס ל- , a והזווית על ידו ל- . / 3 מקדקוד B מורידים גובה BH על השוק , AC ודרך קדקוד C מעבירים תיכון CK לשוק AB כמתואר בציור . הביעו באמצעות a ו- p .-את א . אורכי הקטעים AK ו- . AH ב . שטח המשולש . AKH IA במשולש שווה שוקיים ( AB = AC ) ABC זווית הבסיס היא . ( p > 30 ° ) p על הגובה AD D ) קצהו השני של הגובה ) בחרו נקודה M כך ש- . ZAMB = ZBMC = ZAMC AM א . הביעו באמצעות p את היחס MD AM ב . מהי הזווית 6 שבשבילה היחס יהיה ? . 2 מה המשמעות הגיאומטרית במקרה זהי MD . 62 בטרפז ישר זווית ABCD שווה האלכסון הקטן לבסיס הגדול pxn . ZABC = p , ( AB = AC ) המורד מהקדקוד A על השוק BC חותך שוק זו בנקודה . E נתון AE = k : הביעו את בסיסי הטרפז וגובהו באמצעות . p-1 k . 63 בטרפז ישר זווית ABCD האלכסונים מאונכים זה לזה . . ZABD = a , BD - m הביעו את בסיסי הטרפז באמצעות . a-7 m . 64 במשולש ישר זווית ( AC 1 BC ) ABC אורך הניצב BC הוא a והזווית מולו שווה ל- . a הביעו את רדיוס המעגל החוסם את המשולש ABC ואת רדיוס המעגל החסום בו באמצעות . a-1 a . 65 מנקודה , A הנמצאת מחוץ למעגל שמרכזו , 0 יוצאים שני משיקים למעגל , AB ו- . AC נתון . AO = m , ZBAC = 2 a א . הביעו באמצעות a- ) m את ! S 1 שטח המרובע ABOC ב . הביעו באמצעות ןח a-1 את , S 2 שטח המשולש BOC S-, 1 ג . הראו שאם a = 30 ° אז . - ? - = - S , 4

האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליט

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר