עמוד:26

על פי הסרטוט ניתן לראות , כי בכל נקודה של הקרן , ככל שהמעריך גדול יותר , ערך הפונקציה 2 4 6 גדול יותר . במילים אחרות : לכל , x > 1 •• • x < x < x < שאלה : האם תוכלו להסביר מדוע נכונה טענה זול ב . בקטע : ( 0 , 1 ) כאן ההתנהגות הפוכה : בכל נקודה ככל שמעריך הפונקציה גדול יותר , ערך הפונקציה קטן יותר , כלומר לכל 0 < x < 1 מתקיים ? • x > x > x > = שאלה : האם תוכלו לנמק טענה זול ג . בקטע ( -1 , 0 ) ובקרן ,-1 ) ס : ( -0 בגלל תכונת הסימטריה של הגרפים התנהגות הפונקציה בקטע ( -1 , 0 ) דומה לזו שבקטע ( 0 , 1 ) ובקרן ( -00 ,-1 ) לזו שבקרן . ( 1 , 00 ) נסכם : נניח כי m- ) n הם מספרים טבעיים זוגיים ו-ןח ; n < m n m n עבור 1 < x < 1 מתקיים x > x ועבור x > 1 וגם עבור x < 1 מתקיים . x < x נעבור כעת לפונקציות החזקה בעלות מעיין אי-זוגי י 5 3 נכין טבלאות ערכים וגרפים בשביל הפונקציות : x , x , x מה נוכל ללמוד מתוך שלושת הגרפים ? . 1 תכונה משותפת של שלושת הגרפים כאשר מניעים אצבע לאורך הגרף משמאל לימין , האצבע עולה כל הזמן , במילים אחרות : כשנעים משמאל לימין , כלומר בכיוון החיובי של ציר iff ערכי הפונקציה עולים .

האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליט

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר