עמוד:316

נדגיש שנסיעה במהירות קטנה מהמהירות המחושבת באמצעות ביטוי ( ג , ( מבטיחה שהרכב לא יחליק , אך אינה מבטיחה שהרכב לא יתהפך . לא נטפל בסוגיית ההתהפכות , אך נציינו שיציבות המכונית בסיבובים גדולה ככל שהמרחק בין גלגליה גדול , ומרכז הכובד שלה נמוך יותר . מסיבה זו מכוניות המירוץ נמוכות מאוד ורחבות ( איור . ( 18 הטיית עקומות אם שמים לב , מבחינים כי ברוב העקומות של הכבישים המהירים אינם אופקיים : השפה החיצונית של הכביש , זו הרחוקה ממרכז המעגל , מוגבהת ביחס לשפה הפנימית , הקרובה למרכז ; זו הטיית עקומות . הדבר בולט במיוחד במסלולי מרוץ של מכוניות ( איור . ( 19 הטעם העיקרי לכך הוא בטיחותי - להבטיח קיומו של רכיב אופקי של כוח הפונה למרכז העיקול , גם כאשר החיכוך קטן מאוד . יתר על כן , הדבר מקטין את שחיקת הצמיגים . איוו : 19 מנודות rnvon על כביש 1 IDJ איוו : 18 מכתית 0 וו \

מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעים

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר