עמוד:206

ד . ילד A עומד על רצפה B ונשען על קיר . c . 34 * גוף A שמשקלו 20 ניוטון מונח על שולחן אופקי . גוף B שמשקלו 10 ניוטון מונח על גוף . A א . סרטטו את גוף , B ואת כל הכוחות הפועלים עליו . השלימו את הטבלה שלפניכם עבור כל הכוחות הפועלים על גוף . B ציינו כיצד קבעתם את גודלו של כל כוח . ב . ענו על סעיף א לגבי הגוף . A . 35 חשבו את גודל הכוח הנורמלי שמופעל על גוף A ע > ידי המשטח שעליו הוא מונח . משקל הגוף A הוא . 8 N NinFriDn Vila . 10 N סעיף : 8 . 4 כוח וויכוך . 36 גוף שמשקלו 10 ניוטון מונח על משטח אופקי . מקדם החיכוך בין הגוף והמשטח הוא . 0 . 3 ( הזניחו את ההבדל בין הערכים של מקדמי החיכוך הסטטי והקינטי . ( א . מהו גודלו של כוח החיכוך הפועל על הגוף ? ב . מה יהיה גודלו של כוח החיכוך אם כוח אופקי שגודלו 2 ניוטון יופעל על הגוף ? ג . מהו גודלו של הכוח האופקי הדרוש להביא את הגוף לידי תנועה ? ד . מה יהיה גודלו של כוח החיכוך אם כוח אופקי בן 5 ניוטון יופעל על הגוף ? האם הגוף יתמיד במצבו ? . 37 גוף A שמשקלו 50 N קשור באמצעות חוט העובר על פני גלגלת למשקולת . 10 NraB משקל החוט ניתן להזנחה . מקדם החיכוך ( הסטטי והקינטי ) בין גוף A למשטח האופקי הוא . 0 . 25 משחררים את המערכת ממנוחה . א . מצאו את כוח החיכוך ( גודל וכיוון ) הפועל על גוף . A ב . מהו המשקל המרבי של משקולת שאפשר לתלות אותה במקום משקולת , B כך שהמערכת עדיין תישאר במנוחה ?

מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעים

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר