עמוד:200

שאלות , תרגילים ובעיות . 1 תרגילים מותאמים לסעיפי הפרק תרגילים 37 - 1 ממויינים על-פי סעיפי הפרק והם נועדו בעיקר לתרגול החומר המופיע באותם סעיפים . תרגילי סיכום אינטגרטיביים מופיעים אחרי תרגילים אלה . הניחו כי ניתן להזניח חיכוך בין חוטים לבין גלגלות שעליהן החוטים כרוכים . סעיף : 3 מצבם של גופים שאינם נתונים להשפעת כוחות חיצוניים . 1 אוטובוס נוסע במהירות קבועה . בהתקרבו לרמזור אדום , לוחץ הנהג על הבלמים . א . מדוע מזוודה המונחת בין שני טורי המושבים " נזרקת " קדימה בעת הבלימה ? האם כוחות חיצוניים " זרקו " אותה קדימה ? ב . מדוע נעצרת המזוודה לבסוף ? . 2 הסבירו את : א . תפקידה של חגורת הבטיחות במכונית . ב . תפקידה של משענת הראש במכונית . . 3 לפניכם תרשימי עקבות של שלושה גופים במרווחי זמן שווים . איזה ( או אילו ) מבין הגופים מתמיד במצבו ? . 4 כיצד תסיקו בעזרת החוק הראשון של ניוטון כי פועל כוח על : א . גוף הנופל חופשית ? ב . הירח החג סביב כדור הארץ ? . 5 באיור מתואר חישוק המונח על שולחן אופקי ומחובר אליו . כדור מובא לקצה A של החישוק , ומוקנית לו מהירות התחלתית . הכדור נע לאורך דופן החישוק , מתנתק מהחישוק בקצה 3 וממשיך לנוע על פני השולחן . החיכוך בין השולחן והכדור ניתן להזנחה . איזה מבין מסלולים ( 6 ) - ( 1 ) מתאר את מסלול התנועה של הכדור על פני השולחן ? נמקו . . 6 יעל בת השלוש הכניסה חרוז לתוך צינורית ישרה , שקצה אחד שלה אטום . קוטר החרוז שווה לקוטר הפנימי של הצינורית . משלא הצליחה יעל להוציא את החרוז , נטל אביה את הצינורית , והיכה בה בפני השולחן , כך שפתח הצינורית פנה מטה ופגע בשולחן . במהלך המכה החרוז ניתז והגיע עד פתח הצינורית . הסבירו מדוע .

מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעים

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר