עמוד:103

: G נייחת : IDT-DipD nVlLD f : ד . llm , 100 m ( 1 ) . N . 78 גוף ב מקדים את גוף א . , 125 m ( 2 ) גוף א מקדים את גוף ב . , 75 m ( 3 ) גוף ב מקדים את גוף א . ב . t = 22 . 5 s . 79 א . בת 28 . 80 א . 0 ( 1 ) -10 m / s ( 2 ) -10 m / s ( 3 ) ב . 105 m ג . 8 . 4 m / s 2 . 81 א . הנהג עבר על המהירות המותרת ( מהירותו ( 90 km / h nrrn ב . 14 m / s -12 m / s 2 ; 4 m / s ( 1 ) . A 59 . 26 km / h ( 2 ) ד . -7 . 06 m / s . 82 א . איור ב ג . בת 5 ד . 5 m 60 s . N . 83 ב . 12 m / s ג . x = 224 + 0 . 1 t 2 A x = 18 t - 0 . 15 t 2 B 56 s ; 16 s . 1 ה . 73 . 5 s ; 0 = 10 / 54 הנחיה : שימו לב שרכבת B נעצרת כבר כעבור . 60 s - t . R . 84 רגע כלשהו במהלך התנועה . - v המהירות ברגע . t . nyDrm r ^ nm mTnnn v 0 - a תאוצת הגוף . ב . הנוסחה תקפה : - לתנועה לאורך קו ישר לתנועה שוות תאוצה - לבחירה של ציר זמן כך שהתנועה מתחילה ברגע t = o . A ערכי v חיוביים כאשר הגוף נע בכיוון החיובי של ציר w . ושליליים כאשר הוא נע בכיוון הנגדי . ד . ערכי a חיוביים כאשר המהירות ( כולל הסימן ) הולכת וגדלה , והם שליליים כאשר המהירות ( כולל הסימן ) הולכת וקטנה . . 85 א . v = 2 m / s ; v = 1 m / s 2 1 x = 6 m . 2 x . = t ; x = 18- 2 t . 1 . 86 א . -v2 3 . nyw \ D"p 84 jrmon lniTnD , N " 7 . 87 . 88 א . תתרחש התנגשות במרחק של כ- 608 מ' מהמקום בו הפעיל הנהג את הבלמים . הנחיה : רשמו משוואת מקום-זמן עבור הקטר ומשוואה עבור הרכבת . 2 ב . a = 0 . 57 m / s . 89 עד רגע t הגוף נע בכיוון השלילי של ציר ה- , x x וגודל מהירותו הולך וקטן בתאוצה קבועה . ברגע t הגוף נעצר רגעית . לאחר מכן , עד רגע t הוא נע 2 2 בכיוון החיובי של ציר ה- , x באותה תאוצה כמו לפני רגע ... ^ . 90 א . הפרש המהירויות קטן מ- . v רמז : משך תנועתו 0 של הגוף שנזרק במהירות v קצר יותר . 0 . 91 א . אף פעם 2 s < t < 5 s . 3 7 . 3 s < t < 10 s ; 0 < t < 2 s . A ד . 5 s < t < 7 . 3 s ה . אף פעם ו . 5 s < t < 7 . 3 s . 92 הנחיה : דרך כל אחד משני חתכי רוחב כלשהם של הזרם צריכה לעבור אותה כמות מים ביחידת זמן ... . 94 א . 5 s ו- 1 . 9 s ב . 7 . 88 s (!) ו- 1 . 7 s

מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעים

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר