עמוד:60

המלצות ביבליוגרפיות בפרקי הספר ובפרקי המדריך יש הפניות למאמרים וספרים שמהם נלקחו תעודות , מחקרים ועמדות . הרשימה המוצעת כאן היא של ספרי יסוד הדנים בתכנים שבספר ג' אלון , תולדות היהודים בארץ ישראל בתקופת המשנה והתלמוד , א-ב , תל אביב תשי"ז . י' בן שלום , בית שמאי ומאבק הקנאים נגד רומי , ירושלים 1990 מ' בן שלום , חסידות וחסידים : בתקופת בית שני ובתקופת המשנה , תל אביב 2335 מ' בר ראשות הגולה בבבל בימי המשנה והתלמוד , תל אביב תשל"ו י' גפני ( עורך , ( מחקרים בתולדות ישראל בתקופת המשנה והתלמוד , ירושלים . 1994 י' גפני , יהודי בבל בתקופת התלמוד , ירושלים תשנ"א , עמ' . 111 - 92 ב' לאו , חכמים , ( ארבעה כרכים , ( ירושלים , 2312- 2331 י"ל לוין , יהדות ויונות בעת העתיקה , ירושלים תשס"א ח"ד מנטל , אנשי כנסת הגדולה , תל אביב 1950 ש' ספראי , בימי הבית ובימי המשנה : מחקרים בתולדות ישראל , ירושלים , תשנ " ד ב"צ רוזנפלד , לוד וחכמיה בימי המשנה והתלמוד , ירושלים תשנ"ז . מ' שטרן , יהודה החשמונאית בעולם ההלניסטי : פרקים בהיסטוריה מדינית , ירושלים , תשנ"ה מ' שטרן , מחקרים בתולדות ישראל בימי הבית השני , ירושלים , תשנ"א ח' תדמור ( עורך , ( ההיסטוריה של עם ישראל : שיבת ציון ימי שלטון פרס , ירושלים תשמ"ג ניתן לשקף לתלמידים את גודל המפעל והשפעתו בעזרת ציר הזמן הדינאמי של היצירה הרוחנית בתקופה זו ובימי הביניים . תוכלו להשתמש בציר הזמן ככלי לעבודה מסכמת של התקופה הנלמדת כולה . התלמידים יבחרו נקודה על פני ציר הזמן שנראית בעיניהם החשובה ביותר בתקופה וינמקו את בחירתם . אפשר לבקש מהם להציג את הנקודה שבחרו באופן יצירתי ( כתבה בעיתון , דף מיומן , דגם של בית כנסת עתיק , שיעור בישיבה ) ולערוך תערוכה של מוצגים בכיתה או בבית הספר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר