עמוד:59

עמדות התומכות בשימוש במקורות בשיעורי היסטוריה ( ד"ר מרדכי הנדל : ( שימוש במקורות היסטוריים מגוון את דרכי ההוראה . המקור מאפשר למידה חווייתית . המקור הופך את ההיסטוריה למוחשית יותר . המקור מדגים בפני התלמיד את אופייה האמיתי של ההיסטוריה . לא נרטיב של ספרי לימוד , אלא מידע המבוסס על מקורות ראשוניים . היבטים פדגוגיים : ניתוח מקורות בכיתה יכול לשמש כבסיס להקניית אסטרטגיות למידה נוספות . השוואה של מקורות . זיהוי טיעון והנמקות ובניית עמדה מנומקת . מיון וסיווג לתחומים . שאילת שאלות . זיהוי וניסוח שאלות פוריות . מקורות : מ ' הנדל , " על השימוש במקורות בהוראת דברי , "הימים בשבילי ההיסטוריה , . 1961 נ ' זון , " המקור בהוראת , "ההיסטוריה היסטוריונים ואסכולות היסטוריות , תשכ"ג . י' טורי , " המקור בהוראת , "ההיסטוריה היסטוריונים ואסכולות היסטוריות , תשכ"ג . פעילויות לסיכום הנושא הפרק מסיים את הדיון בתהליך פיתוח ספרות התורה שבעל פה . זו הזדמנות לנהל דיון מסכם בשאלת מקומה הרוחני של התקופה הנלמדת לעיצוב חיי הרוח , הדת , חיי היום יום של כל אדם מישראל בדורות הבאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר