עמוד:56

המורים המעוניינים בכך יכולים להרחיב את הדיון בגורמי עליית המרכז בבל , ולעיין בתורת נדידת המרכזים של דובנוב . ניתן לבחון אותה על פי המציאות בבמאות הרביעית והחמישית לסה " נ . היעזרו במאמר : שלושה דורות בהיסטוריוגרפיה היהודית . 0 הקשרים בין חכמי ארץ ישראל לחכמי בבל הפרק מזמן דיון בהשפעות בין המרכזים . כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים להעברת המסורות בין ארץ ישראל לבבל , לתופעה של חכמים שעולים או יורדים ללמוד במרכזים השונים ולהשפעה שהייתה לנחותי על התפתחות התורה שבעל פה . התלמידים יכולים לנסח טענות בעד ונגד תופעת הירידה לבבל בימי האמוראים ולהציג את טיעוניהם בדיון כיתתי . . 4 ישיבות בבל כדאי לדון עם התלמידים בתפקיד של הישיבות כמרכז הנהגה ולא רק מקום ללימוד תורה וכן להבדלים בשיטות הלימוד של הישיבות . התלמידים יכולים להביא דוגמה לישיבות שהם מכירים כמייצגות תפיסה רעיונית או שיטת לימוד ייחודית . השימוש במושג ישיבה בהקשר של הישיבות בבבל בתקופת האמוראים נתון במחלוקת בין החוקרים . הם חלוקים בשאלה האם מדובר במוסדות לימוד קבועים אן בהתכנסויות חד פעמיות . היעזרו במאמר מאת ד' גולדבלט , התפתחויות חדשות בחקר ישיבות בבל אתגר עריכת התלמוד * הנושא מתאים לדיון עם תלמידים ברמה גבוהה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר