עמוד:48

ניתוח תבליטים ממערות הקבורה . למשל כלי המקדש במערת המנורה , ארון האריות וכדומה . ראו למשל : ' בית שערים סיור בעיר המתים של העם , nrg , 'היהודי וכן צביקה צוק , ' בית . 'שערים ניתוח כתובות . למשל , מערכת הקברים של ר' יהושע בן לוי ואשתו קירה . מבנים : בית הכנסת , מקווה , שער העיר ובית הבד ..., כדאי לאפשר לתלמידים ללמוד על תרבות הגליל גם מעתיקות ציפורי בה חי רבי יהודה הנשיא בסוף חייו , ובה השתמר פסיפס מרהיב בבית הכנסת והשתמרו גם כן , מקוואות מוקדים פדגוגיים מקורות חזותיים בפרק קיימים מספר מקורות חזותיים בעיקר ממצאים ארכיאולוגיים . קיימת חשיבות מיוחדת בשילוב מקורות החזותיים בשיעורי היסטוריה . המקור החזותי נגיש לתלמיד יותר מהטקסט הכתוב . המקור החזותי מאפשר למידה חווייתית . המקור החזותי הופך את ההיסטוריה למוחשית יותר ונותן לתלמיד תחושה כיצד 'באמת' נראו הדברים בעבר . לבסוף , דור הלומדים הקיים חשוף למידע ויזואלי רב . מידע זה נגיש אליו והוא נהנה ממנו . קל ללומדים היום להתמודד עם מידע ויזואלי בשל החשיפה למדיה . תוכלו לסייע לתלמידיכם לקרוא מקורות חזותיים באמצעות כרטיס הניווט הבא :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר