עמוד:42

סמכותו של רבן יוחנן בן זכאי הייתה מוגבלת ובשל מוצאו וגם בשל עמדתו במהלך המרד , לא כולם קיבלו את סמכותו . לעומת זאת , מעמדו של רבן גמליאל היה מעמד מסורתי וחוקתי ולכן סמכותו הייתה מקובלת יותר ואפשרויות הפעולה שלו היו רבות . מוקדים פדגוגיים מיפוי טקסט וארגון ידע כדאי להסביר לתלמידים כי המילה מיפוי באה מהמילה " . "מפה כפי שמפה מסייעת להמצאות במרחב מיפוי הפרק מסייע להבלטת היסודות העיקריים של התוכן לייצוג חזותי של רעיונות לזיכרון ( הידע המצוי בזיכרון מאורגן במבנים , וקישור המידע החדש עם מבנה הידע המצוי בזיכרון מאפשר הענקת משמעות לטקסט החדש ) ליצירת הכללה / היררכיה ניתן לערוך מיפוי בצורות שונות : תרשים , טבלה סכמה . בחירת הצורה צריכה להתאים לארגון המידע לדוגמה : טבלה מתאימה להשוואה , תרשים זרימה מייצג התפתחות פעילויות לסיכום הנושא הסיפור התלמודי על ' תנורו של עכנאי' מעורר את הדיון בסמכות החכמים כפי שהתגבשה ביבנה . תוכלו להיעזר לצורך הדיון בפרוש האגדה המובא כאן . פרק : 1 המרכז היהודי בגליל נושא הפרק : הקמת מרכזי התורה והנהגה חלופיים בארץ ישראל בעקבות כישלון מרד בר כוכבא הפרק מתבסס על ידע בנושא מרד בר-כוכבא שנרכש במעגל הלימוד הקודם בחטיבת הביניים הוראת הפרק : 0 שעות . מוקדי ההוראה : הנסיבות והגורמים לצמיחת הנהגת חכמים כהנהגה לאומית ; השינויים שחלו במעמדם של מוסדות ההנהגה היהודית ובדפוסי ההנהגה במאות השנייה והשלישית לסה"נ , חיזוק מעמד הנשיאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר