עמוד:33

כדאי להתייחס גם לדרך שבה המחלוקת בין הכיתות באה לידי ביטוי ( הבדלים הלכתיים , חברתיים ) . כיצד באות לידי ביטוי מחלוקות בימינו ? פרק : 5 מרד וחורבן נושא הפרק : הקשר בין הפיצול בחברה היהודית לחורבן הוראת הפרק : 0-4 שעות . מוקד ההוראה : הפרק לא מתאר את הגורמים למרד הגדול או את שלבי המרד אלא את השפעת מלחמת האחים על תוצאותיו . פעילות מקדימה : . 1 אישים במרד הגדול הטבלה מרכזת מידע קצר על הדמויות המרכזיות ערב החורבן . התלמידים יכולים להתרשם מדמותם של המנהיגים , מהעובדה שהם משתייכים למעמדות חברתיים שונים ומהיחסים ביניהם . מספרם הרב של האישים מלמד על הפיצול בחברה היהודית . 2 מפה עיון במפה בעמ' 12 מאפשר להתרשם ממהלך המרד : מהמלחמה בגליל , המצור על ירושלים ועד נפילת המבצרים מכוור ומצדה . 0 ניתוח מטבעות : עיינו בתמונת מטבעות ממשלת המרד ( עמ' ( 11 המטבעות מלמדות על המטרות של המרד ועל שאיפות המורדים אפשר לבקש מהתלמידים לשער על פי המטבע מה גרם לפרוץ המרד של היהודים ברומאים . בנושא מטבעות המרד כדאי להיעזר במאמר מאת איתמר עצמון : מלחמה של רוח . המאמר מתאר את ההשתקפות של שלבי המרד במטבעות : מתקוות וביטחון בניצחון ועד לתחושת הכישלון . כדאי להשוות את המטבעות של תחילת המרד עם המטבעות שטבעו הרומאים לכבוד נצחונם על היהודים ראו : יהודה השבויה מה אפשר ללמוד מן המטבעות על מעמדה של יהודה לאחר המרד ? התייחסו לדמות האישה , לדקל . מה הייתה סיבת הכישלון על פי המטבעות ? האם זו הסיבה לחורבן שהתלמידים מכירים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר