עמוד:28

יחידה ג : החברה היהודית בשלהי ימי הבית השני פרק : 4 קבוצות , רעיונות ועמדות בחברה היהודית נושא הפרק : חזון ופרשנות עיצוב החברה והזהות היהודית – הכיתות בישראל ( פרושים , צדוקים , איסיים , נוצרים ראשונים ;( עמדות הקבוצות השונות ביחס לשלטון הרומי ולשלטון היהודי הוראת הפרק : 0-4 שעות . מוקד ההוראה : השפעת הפיצול בחברה היהודית על החורבן . הדגש הוא על המאבק הפנימי בחברה היהודית בין עמדות שונות ולא תיאור ממלכת הורדוס או תיאור הגורמים למרד קביעת סדר-על ( סופר-אורדינציה : ( כאשר מושגים חדשים יותר כלליים מוטמעים ומתוכללים במושגים קיימים במערכת הידע . בפרק זה אנו דנים במושגים , 'אוטונומיה' ' . 'עצמאות מהו מושג ? כיצד נמפה מושג זה ? דוגמה : לימדו נושא מושגי : אוטונומיה זהו את מרכיבי המושג : שלטון עצמי , חוקים בענייני פנים סדרו את המושגים בסדר הגיוני : שלטון , חוקים חפשו קשרים בין מרכיבי המושג : מדינות פנים , מדיניות חוץ . נסו למצוא מרכיבים משניים : החזקת צבא , מטבעות פעילויות לסיכום הנושא ערכו עם תלמידיכם משפט מבוים למלך אלכסנדר ינאי ( לחזרה ולדיון שאלה 8 עמ' ( 82 מוקד המשפט : האשמת ינאי בבגידה במטרות המרד החשמונאי ובהפיכת יהודה לממלכה הלניסטית . היעזרו במידע שבספר הלימוד ובמקור עמ ' 86 וכן בתלמוד הבבלי סנהדרין יט , ע " א-ע " ב . היעזרו גם במקורות חזותיים לדוגמה , מטבעות אלכסנדר ינאי השוו מטבעות אלו למטבעות של יוחנן הורקנוס .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר