עמוד:20

התלמידים ישלימו את הפרטים החסרים בתעודת זהות של יוסף בן טוביה : . 1 מוצאו : . 2 מקום מגוריו : . 0 תפקידו : . 4 חוג ידידיו : . 2 עיצוב כרזה התלמידים יתבקשו לנסח כרזה נגד מינויו של יסון לכוהן גדול . בתהליך ניסוח הכרזה הם יעמדו על דרך המינוי באמצעות כסף , אישיותו , הצעדים שנקט לשינוי אופיה של ירושלים . אתגר ספרי הומרוס הומרוס היה משורר שהיוונים מייחסים לו את חיבור שתי היצירות " איליאדה" . "אודיסיאה"ו " איליאדה" מתארת את השבועות האחרונים והמכריעים במצור היווני על העיר טרויה שבאסיה הקטנה , מצור שנמשך כעשר שנים . " אודיסיאה" מתארת את ההרפתקאות והסבל של אודיסאוס – אחד מגיבורי המצור על טרויה - בדרכו חזרה לביתו שביוון . שתי היצירות נועדו לדקלום בפני קהל . מניחים כי היצירות לא היו כתובות , וכי הועברו בעל פה מדור לדור . משערים כי היצירות גובשו על ידי הומרוס מתוך מסורות קדומות בערך במאה השמינית לפסה"נ . לימוד בעל פה של שירי הומרוס היה אחת מאבני היסוד בחינוך היווני . כך הכירו יוונים רבים חלקים גדולים מיצירתו של הומרוס . הומרוס היה מוכר אף בקרב היהודים בארץ ישראל בתקופה ההלניסטית . לדוגמה : . 1 אומרים צדוקים , קובלין אנו עליכם פרושים , שאתם אומרים , כתבי הקודש מטמאין את הידיים , וספרי המירס אינם מטמאין את הידיים . אמר להם ( רבן יוחנן בן זכאי , ( אף כתבי הקדש לפי חיבתן היא טומאתן , וספרי המירס שאינן חביבין אינן מטמאין את הידיים ) . משנה , מסכת ידיים , 'ד ( 'ו . 2 רבי עקיבה אומר , אף הקורא בספרים החיצוניים כגון ספרי בן סירא וספרי לענא אין לו חלק לעולם הבא , אבל ספרי המירס וכל הספרים שנכתבו מכאן והילך - הקורא בהן כקורא באיגרת ( תלמוד ירושלמי סנהדרין יז , א . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר