עמוד:19

היעזרו בדף מקורות ( 1 ) שבו מופיע פפירוס המלמד על מנהגיו של טוביה האב , קשריו עם ארמון המלוכה , מסחר בעבדים ושפחות , קיומו של צבא פרטי של טוביה , ומושבת חיילים . היעזרו גם בתיאורו של יוסף בן מתתיהו , קדמוניות היהודים , כרך שלישי , עמ ' 81-49 . 1 דף מקורות , יד יצחק בן צבי , ד"ר רז מוסטיגמן היעזרו במאמרים בנושא : שטרן מ . ' הערות לסיפור יוסף בן טוביה , ' בתוך : מחקרים בתולדות ישראל בימי הבית השני , יד יצחק בן צבי , . 1991 מזר בנימין , ' , 'טוביה בתוך : כנען וישראל – מחקרים היסטוריים , מוסד ביאליק , . 1953 . 0 הפילוג בחברה היהודית : שאלת היחס לתרבות ההלניסטית מיפוי עמדות אפשר לבקש מהתלמידים למיין את החברה היהודית לקבוצות באמצעות ציר שהנושא שלו היחס לתרבות ההלניסטית . בצדו האחד שומרי אמונים לתורה ובצדו האחר מתייוונים קיצוניים . התלמידים ימקמו דמויות המוזכרות בפרק על הציר . הצגת ויכוח התלמידים יציגו ויכוח בין מתייוון לשומר אמונים על יחסם לתרבות ההלניסטית . בוויכוח יבואו לידי ביטוי מידת הפתיחות או ההתנגדות לתרבות ההלניסטית של מייצגי הגישות השונות . הצגת עמדות באמצעות ויכוח היא דוגמה לאסטרטגית חשיבה מסדר גבוה : התלמידים נדרשים להבין נקודות מבט שונות לבסס את הידע על נימוקים משכנעים ולתת לו פרשנות אישית . עזרה לתלמידים מתקשים מוצע להתמקד באחת העמדות בחברה היהודית . . 1 סיפור משפחתי ניתן ללמוד על השפעת התרבות ההלניסטית על החברה היהודית דרך סיפורה של משפחה אחת – משפחת בית טוביה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר