עמוד:14

כמוך . אמנם עזרא ראה בזמנו , לפי פזור ישראל בעמים והשכח מאתם עקרי התורה ונסתם החזון ובטלו הרואים באספקלריא המאירה , יותר נאות לכותבה בלשון מובן לכל הרוצה לדעת , וחכמות בחוץ תרונה , ומוטב להגיע אל המטרה הנאותה להרחיב הדעת בארץ [ כאשר באמת נתפשטה עד מאד התורה בזמן בית שני , כידוע ] ולסבול ההיזק המגיע אשר כבר הגיע מזה בבית שני ... . 2 מאמר מאת הרב יהודה זולדן : חזרה התורה וניתנה להם בימי עזרא , סעיף ז d י = 0 & ג e רג u ק ode ד = 1555 & פ en ילד sp ? code ב 1 . בצבפבכ / פ / projec ג / we לי nd . org . בלב or פ p : // www . פפ h d = 13663 ד = 159800 & proj מוקדים פדגוגיים בכל פרק יושם דגש על היבטים פדגוגיים שונים . אחד המוקדים הפדגוגיים פיתוח החשיבה כאחת ממטרות הוראת ההיסטוריה . להרחבה בנושא אסטרטגיות חשיבה ראו : הרפז , י' ( עורך ) . ( 1996 ) חינוך לחשיבה ביקורתית , ירושלים : מאגנס ומכון ברנקו וייס . זוהר , ע' . ( 1996 ) ללמוד , לחשוב וללמוד לחשוב , ירושלים : מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה . 1 הבנת תהליך היסטורי העלילה ההיסטורית מתפתחת ומתקדמת ברצף של זמן במהלך שיעורי ההיסטוריה המורה מתייחס לשאלות כגון : מתי אירע האירוע ? אילו אירועים קודמים גרמו לאירוע ? לאילו אירועים הוביל האירוע ? אילו אירועים התרחשו במקביל ? ועוד . על כן , רצוי לפתוח את הדיון ההיסטורי בהוראת התהליך ההיסטורי . מושגים להקניה : גורמים , סיבות תוצאות , שינוי , תמורה . וכן , גורם ישיר , גורם עקיף . שאלות לדוגמה : אילו תמורות חלו בחיי העם בעקבות הגלות ? מה היו התוצאות של פרסום הצהרת כורש ? מה היו הגורמים לעליית מעמדם של הכוהנים בתקופה הפרסית ? . 2 קריאת מקורות היסטוריים מקורות היסטוריים , הם השלד עליו מבוססת עבודתו של ההיסטוריון . ההיסטוריון חושף את המקורות , מברר את אמינותם , בורר מהם מידע , מצליב את המידע שבמקור עם מידע ממקורות נוספים , ולבסוף בונה את הסיפור ההיסטורי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר