עמוד:8

יחידה א – ימי שיבת ציון פרק : 1 מגלות בבל ליהודה נושא הפרק מתבסס על ידע שנרכש במעגל הלימוד הקודם . הוראת הפרק : 4-8 שעות . מוקד ההוראה : הגורמים שהשפיעו על גיבוש אורח החיים והזהות היהודית : ההשפעה של מורשת בית ראשון , תרומתה של הצהרת כורש ופעולות עזרא ונחמיה . פעילות מקדימה : . 1 ניתוח כותרות מה ניתן ללמוד מכותרת היחידה ומכותרת הפרק על נושא הפרק , זמן ההתרחשויות ומקום ההתרחשויות . אפשר לבקש מהתלמידים להצביע על שלושה אירועים מרכזיים המוזכרים בכותרות : החורבן , הצהרת כורש , החתימה על האמנה . 2 זמן ומקום כדאי לעיין בציר הזמן ובמפה ולבסס את מונחי הזמן והמקום . יש מקום להתייחס למונחי זמן , לפני ואחרי הספירה . לדוגמה : כמה זמן עבר מחורבן הבית הראשון עד הצהרת כורש ? כמה זמן עבר מהצהרת כורש עד בניית המקדש ? בעיון במפה אפשר לבקש מהתלמידים לבדוק את שמות המדינות בימינו שנכללות בתחומי האימפריה הפרסית בכל פרק במדריך מופיעים המרכיבים הבאים : מוקד ההוראה בהתאם לתכנית הלימודים . הצעות לפעילות מקדימה נושאים מרכזיים לדיון עזרה לתלמידים מתקשים אתגר לתלמידים מתעניינים מוקד פדגוגי פעילות לסיכום הנושא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר