עמוד:164

600 לוחמים וחמישה מרגלים עוצרים בבית מיכה בדרך לכיבוש ליש – פס 21-11 ' . 8 א . בפסוקים – 18-14 מתברר כי הסיבה שלמעשה עצרו בבית מיכה היא לגנוב את הפסל , האפוד התרפים . ב . בפסוק 19 מתגלה הסיבה השנייה שלשמה עצרו בבית מיכה - ל"גנוב" את הנער הכהן . ג . הם הולכים לבנות עיר חדשה , ו לכן זקוקים לאביזרי ולאנשי כהונה ודת . הזמנה לדיון א . הצעות – התנהגות אנשי דן שלילית , כוחנית . ב . מותר ? איש הישר בעיניו יעשה ... ג . לא הגיוני שהנער ילך איתם , מכיוון ש הוא הכהן של מיכה , אשר שכר את שירותיו . ד . מצד שני , הגיוני שהנער הכ והן ילך עם בני דן , מכיוון שהם מציעים לו תפקיד בכיר יותר . כבר ראינו שהנער הכו הן הולך למקום שבו יש לו הזדמנויות טובות ... בנוסף , נראה שהם מאיימים עליו ולכן אין לו ממש ברירה . . 9 א . לפי פסוק – 19 אנשי שבט דן רוצים שהנער הכוהן יבוא איתם כדי שיהיה הכ ו הן שלהם בעיר החדשה . ב . הנימוקים ש מעלים אנשי שבט דן – כדאי יותר לנער הכוהן להיות כ ו הן של שבט שלם מאשר של משפחה אחת בלבד . ג . לפי פס' – 20 הנער הסכים " וייטב לבו" – כנראה התרצה , השתכנע . כי חזקים המה ממנו – פס 26-22 ' . 10 כיצד מתמודדים בני דן עם מיכה הכועס ? * הם צוחקים עליו וממשיכים ללכת . הזמנה לדיון מה אתם חושבים על המציאות הזאת - שבה אנשים חזקים , בריונים , מרשים לעצמם לקחת פסלים ולפגוע באנשים חלשים מהם ? מטרת הדיון היא לאפשר שיח ערכי בכיתה ב נושא האלימות ו לתת במה לקולות המתנגדים לאלימות . בנוסף , בדברי החיות הבאנו ביטוי מהתרבות העברית , המשקף את המצב : ךל דאכים – גבר . האלימ ות של אנשי שבט דן גוברת – פס 31-27 ' . 11 א . לפי פס ' - 27 אנשי דן כבשו את ליש בחרב - הרגו את אנשי ליש . ב . השלימו את המשפטים לפי פסוקים : 28-27 המספר המקראי מתאר את ליש כעיר ש ( אין לה אויבים ) המספר המקראי מתאר את ליש כעיר שתושביה מרגישים בדרך כלל ( בטוחים ) המספר המקראי מתאר את ליש כעיר שלא באו להצילה , משום ששכניה היו ( רחוקים ) המספר מזכיר כי שמה המקורי של העיר הוא ( ליש . (

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר