עמוד:161

. 9 א . לפי פס' - 13 הבעיה שהייתה למיכה בקשר ל כך שמינה אחד מבניו לכהן - שהוא לא משפחת כהנים . הוא רצה שבמקדש הפרטי שלו יהיה כהן מ משפחת הכהנים , משבט לוי - כהן אמיתי . ב . כעת , כאשר הלוי הסכים להיות לו לכהן , מיכה מקווה כי ה' עימו ומאשר את מקדשו . ג . נראה שהעסקה הזאת מצד אחד חיובית - כי יהיה כהן משבט לוי , ולא סתם אחד מבניו של מיכה . מצד שני - המקדש כמובן לא כשר ! יש בו פסלים , שנוצרו מכסף שהוא גנב והחזיר . העובדה שיש לו כעת לוי שמשמש ככהן עדיין לא מכשירה את מקדשו . * מבנה רצף הוא שמאפשר עד עכשיו עבודה עצמית בכתב , ומרגע זה לערוך דיון בכיתה - לאחר העבודה הטקסטואלית . הזמנה לדיון א . האם , לדעתכם , מעמדו של הנער הכוהן בבית מיכה גבוה או נמוך ? הצעה : מעמדו נמוך - אין לו שם , מכונה כל הזמן נער , הוא אורח , שכיר של מיכה , מיכה זה שמסמיך אותו . מצד שני - תפקידו בכיר , מקבל כסף , מכנים אותו אבא . ב . עמדות ביחס לעסקה - לראות עיני התלמי דים - שאלת דיון פתוחה . שופטים יח - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) המסורה - ערך מתוך אתר לקסיקון תרבות ישראל . בעלי המסורה ומפעלם : הערות מסורה הנוגעות לדרך כתיבת המקרא | מחברים : יוסף ניצן , משה יעקובי , שער למקרא , ספריית אלינור , ההסתדרות הציונית העולמית , מחלקה לחינוך ולתרבות תורניים בגולה , תשמ"ח . מאמר יסודי , מארגן ומדגים את הערות בעליה מסורה בתנ " ך , ביניהם גם לעניין פרקינו - משה- מנשה . מראה מקום : אל שמורת דן והעיר העתיקה דן | מחברת : גליה דורון , הזמנה לטיול עם מפות , תמונות והסברים לקישור לסיפור המקראי - מתוך תיקיית הטיולים " מראה מקו ם" באתר מקראנט . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : בסיפור זה נפגשים החוטים שנשזרו בפרק יז - היפוך מיכה מחוטא לקורבן , והנער הלוי שמתגלה כחמדן ואופורטיוניסט , ובסוף – מתגלה זהותו . פן אחד של הסיפור – המעבר של נחלת דן ממישור החוף לצפון . פן שני – הצגת המצב המוסרי- החברתי בישראל כחריף וקשה יותר ממה שנדמה היה לנו בפרק יז ( פתאום מיכה הוא הנפגע , הקורבן . ( האלימות גוברת והמצב האמוני- ה מוסרי קשה . פן שלישי – תמיכה באג'נדה הפרו- מלוכנית - כפי שמבהיר העורך בפס' . 1

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר