עמוד:154

הזמנה לדיון א . האם שמשון יודע מה סוד כוחו ? הצעות - לא , מעולם לא נאמר לנו שהוא יודע ; כן - איך ייתכן שהוא חי את כל חייו מבלי לדעת ? ועוד - אחר כך נגלה ( או מי שכבר קרא את הקומיקס יודע ) – ששמשון מגלה לדלילה את סודו , אך לא משער שאכן כוחו יילקח ממנו . כדאי לתת את הדעת לכך שהטקסט למעשה משאיר את התשובה לשאלה זו עמומה . עד הרגע האחרון אנחנו לא יוד עים מה שמשון יודע , ועד כמה הוא מבין ... ב . לדיון בכיתה ... הזמנה לתלמידים לבירור " סוד כוחם" - כביטוי שאול . אולי אפשר להתחבר כאן לגיבורי על המאופיינים בכוח ממוקד , ספיציפי . פלישתים עליך שמשון - פס' 21-4 . 7 א . הפלישתים מציעים לדלילה : " ןתי אותו וראי בל ה ךחו גדול ובלה נוכל לו ... ואנחנו נתן לך איש אלף ומאה ךסף" – את תפתי אותו ותגלי את סודו ובתמורה ניתן לך כסף . ב . הפלישתים מוכנים לשלם עבור הסוד של שמשון – " סוד כוחו " . ג . המניע של דלילה הוא כסף . הזמנה לדיון אהבתו של שמ שון לדלילה יכולה לפעול לטובתו - כי היא אולי תגן עליו . מצד שני , אם הוא אוהב אותה ונותן בה אמון והיא לא בצד שלו - הוא עלול להיפגע . ניסיון ראשון : הגידה נא לי במה כ חך גדול - פס' 9-6 . 8 א . המשפט הנכון : * דלילה שואלת את שמשון שאלה ישירה . ( לתשומת לב המורים - הבאנו כאן הצעות מתוך התנהגויות של נשים נוספות בספרי יהושע- שופטים . לקראת סיום - הזדמנות לתזכורת עם התלמידים . אפשרות , לא חובה , כמובן . ( ב . שמשון משקר לדלילה – הוא אומר לה דברים לא נכונים על מקור כוחו . ג . דלילה פועלת לפי הדברים ששמשון גילה לה . ד . שמשון מצליח לשחרר את החבלים ללא בעיה . ה . שמשון ודאי יכול לשער שדלילה מנסה להרוג אותו . ניסיון שני : עתה הגידה נא לי ! – פס' 12-10 . 9 א . המשפט הנכון : דלילה כועסת על שמשון על כך ששיקר לה , ושואלת את שמשון שאלה ישירה . ( לתשומת לב המורים - הבאנו כאן הצעות מתוך התנהגויות של נשים נוספות בספרי יהושע- שופטים . לקראת סיום - הזדמנות לתזכורת עם התלמידים . אפשרות , לא חובה , כמובן . ( ב . שקר , הוא כבר הצליח להשתחרר מחבלים בעבר ו גם ההמשך יעיד שהוא משקר . ג . דלילה פועלת לפי הדברים ששמשון גילה לה . ד . שמשון משתחרר בקלות מהחבלים . ה . שמשון ודאי יכול להבין שדלילה מנסה להרוג אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר