עמוד:152

הזמנה לדיון א . הסיפור מלמד אולי על קשר של תלות בין הצלחתו של שמשון לבין . 'ה ב . תכונות אופי של שמשון : חזק מאוד , אך גם קטן מאוד . נשבר כשצמא . ג . שמשון כשופט עד כה - מצד אחד , אכן הורג פלישתים ; מצד שני - לא מוביל את העם למלחמה , אלא נדמה שהורג פלישתים כנקמה על עניינים הקשורים בנשים , באגו , בכבוד . ד . פתוח לדעות התלמידים ... מצד אחד שמשון מילא את הייעוד - הרג פלישתים לרב . מצד שני - נשמע שזה לא היה המניע המרכזי לפעולות שלו , בהשוואה לשופטים אחרים ... ה . עוד " על הדרך" - שמשון מתאהב , מתחתן , נוקם , שותה מים ... שופטים ט ז - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) העיוור שראה את הנולד | מחברת : פנינה גלפז- פלר , מתוך נשים עלייך שמשון , ידיעות אחרונות , . 2003 מיקוד בסצינת הראייה - לאור ך הסיפור - עד לסופו של שמשון . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : ויארבו לו כל הלילה - פס' 3-1 אפיזודה סגורה , שעיקרה הקצנת האפיון של שמשון - כאוהב נשים , כבורח , כבעל כוח אדיר , והקצנת הצורך של הפלישתים בנקמה , ותחושת ההחמצה . הצענו הבנת הנקרא ופענוח תכנית הפלישתים , ניתוח היבטים גיאוגרפיים של הבריחה - בהקשר רגשי , ודיון בדמות שמשון . יחידה זו , משאירה את הפלישתים כנראה פעורי פה - כהרמה ליחידה הבאה - מה סוד כוחו ? ... פלשתים עליך שמשון – פס 21 4 ' את היחידה הזו בנינו סביב השאלה שמסקרנת את הפלישת ים ואת דלילה - מה סוד כוחו של שמשון ? בהתאם לסיפור המקראי , תחמנו לסצינות משנה לפי דגם שלושה וארבעה : שלוש פעמים שואלת דלילה , ובפעם הרביעית שמשון נשבר . בדברי החיות , הבאנו את התמיהה של הקורא , לאחר הפעם הראשונה , האם שמשון לא מבין את התכנית של דלילה ? מדוע הוא משתף פעולה ? – זאת באמצעות שימוש בבועות המחשבה של הקומיקס . ציר נוסף של תמיהה שהצפנו , כאשר שמשון חושף את סודו - מה הוא עצמו מבין וחושב ? האם הוא מודע ל עצמ ו ? הפניה לקריאת טקסט צמודה , בפסוקים הרלוונטיים מתוך הטקסט החושפים את מחשבות שמשון . הזדמנות , כמובן , להקניית הניב " פלישתים עליך שמשון" . נתן אלהינו בידנו את שמשון אויבינו - פס' 25-22 שאלות המחדדות את ההשפלה של שמשון ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר