עמוד:148

. 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : מהלך היחידה כולו - בזרימה עם רצף הטקסט המקראי - רצף סיפורי נקמות הדדי ות . המהלך שאנו מציעים יש בו למעשה הדגשה של הנקמה בכל מעשה - ועוד קצת ... ה"עוד קצת" גורם תמיד להחרפה של היחסים ולרצון להגבי ר א ת הנקמה מהצד השני ... עוד ביחידה , שני הצירים המקבילים של אופיו של שמשון - כאוהב נשים , נקמן , כוחני , מתוחכם - אל מול ה ייעוד שלו , כאשר בכל פעם הוא הורג עוד פלישתים , במסגרות הנקמות האישיות . האם לכך הייתה הכוונה בייעודו ? איפה אשתי ? – פס 3-1 ' זנב עלילה מהפרק הקודם שמהווה פתיח לסדרת הנקמות בפרק זה . טיפול ברמת הבנת הנקרא . שמשון נוקם בפלישתים – פס 5-4 ' הנקמה של שמשון בשלב זה מתרחבת . את נקמתו באב הפלישתי הוא נוקם במעגל רחב של הפלישתים . מעבר לתחכום ולאכזריות במעשה שמשון ( ביחס לשועלים , ( כדאי לעמוד על משמעות הפגיעה בפלישתים . בדומה לפגיעה של המדיינים בישראל בסיפור גדעון , שמשון פוגע בשדות הפלישתים ומחסל את התבואה של שנה שלמה . עוד ביחידה זו הרחבנו לעניין השועלים - גם הרחבה לתחום הסברים שמעולם הטבע , וגם בהקשר של " שועלי . "שמשון פלישתים נוקמים בשמשון – פס 7-6 ' טיפול ברמת הבנת הנקרא – במי נוקמים הפלישתים ואיך ? שמשון נוקם בפלישתים – פס 8 ' נקמת שמשון – מיקוד באופיו ובמורכבות דמותו : כוחו מצד אחד , בריחתו מצד אחר . אנשי שבט יהודה מסגירים את שמשון לפלישתים – פס 13-9 ' יחידה זו מובילה אותנו , דרך המפגש עם אנשי שבט יהודה , לאופן שבו נתפס שמשון , וליחסים בין השבטים - מול השליטה של הפלישתים . הטיפול בפסוקים אלה הוא ראשית ברמת הבנת הנקרא , ואחר כך ברמת הבנת הסיטואציה לעומקה - הסיכון ששמשון מסכ ן את יהודה , מול חוסר הסולידריות בין השבטים . אסור ? ... מותר ! – פס 17-14 ' הצעתנו : הבנת ההיפוך במצבו של שמשון - מאסור למותר , תוך הפניית הזרקור לנקודת המפנה - רוח . 'ה צעד נוסף ביחידה זו - איסוף מידע מחודש על דמות שמשון ( תוספת משמעותית מפרק טו - נקמן , מתבודד , שחצן ) . עוד ביחידה זו , הצענו סיכום בינים של הנקמות עד כה - לקראת נקמתם הגדולה של פלישתים בשמשון ...

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר