עמוד:145

הזמנה לדיון א . תכונות אופי של שמשון – בטוח בעצמו , אמיץ , איש סוד . ב . תכו נות גופניות – חזק בצורה בלתי רגילה . ג . מדוע לא סיפר להור יו , אולי משום שנבהל מכוחו , אולי הבין שעשה דבר אסור . ד . מדוע נתן להוריו מהדבש , אולי משום שהיה גאה במה שעשה ; אולי רצה לחלוק את החלק הטוב עם הוריו . ה . מצבים של שמירת סוד – אין הכוונה לכך שהתלמידים יספרו סודות שלהם , א לא לנת ח באופן כמעט חיצוני את מושג הסוד . זו הזדמנות טובה להבחין איחו דברים שומרים בסוד - שלך ושל אחרים - ואילו דברים לא שומרים בסוד - כאלה שיש מעליהם " דגל . "שחור משתה החתונה – פס 18-10 ' אחודה מא לכם חידה – פס 14-10 ' . 7 א . לפי פסוק - 12 אם שמשון יפסיד הוא יהיה חייב לפלישתים שלושים סדינים ושלושים חליפות בגדים . ב . לפי פסוק – 13 אם הפלישתים יפסידו הם יהיו חייבים לשמשון שלושים סדינים ושלושים חליפות בגדים . ג . נראה ששמשון חושב שהפלישתים לא יצליחו לפתור את חידתו ולכן שואל אותה - כי הוא מאמין שיזכה . . 8 הצעות לפתרו ן החידה – לראו ת עיני התלמידים . פתרון החידה ! - פס 18-15 ' . 9 ב . האוכל = עז = האריה מ אכל = מתוק = הדבש הזמנה לדיון א . לפי הכתוב בשיר – מתוק מדבש - האישה . חזק מאריה – היצר ( התשוקה , האהבה . ( ב . כיצד הפירושיר מתאים לדמות שמשון ? הפירושיר מתאים לדמות שמשון - לאהבה שלו לנשים , להליכה שלו אחרי היצר והרגש . כמה מילים על הפלישתים ... . 3 א . הפלישתים הצליחו ב סוף לפתור את החידה . הם שכנעו את האישה של שמשון שתפתה אותו כדי שיגלה לה את פתרון החידה ואז היא תגלה להם . ב . הפלישתים לא פעלו בהגינות , משום שהם לא פתרו את החידה בעצמם , אלא רימו וגרמו לכך שהאישה תגלה להם את פתרון החידה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר