עמוד:143

שופטים יד - הערות למורה . 1 המלצות לקריאה על אודות הפרק : ( המסומנים בקו הם קישורים ) העיוור שראה את הנולד | מחברת : פנינה גלפז-פלר , מתוך : נשים עלייך שמשון , ידיעות אחרונות , . 2003 מיקוד בסצינת הראייה - כציר שנפתח , למעשה , בפרק יג , דרך סיפור זה ועד לסופו של שמשון . חידה | מחבר : גשר מפעלים חינוכיים . ד ף מיד ע קצר על חידות במקרא כסוגה ספרותית . . 2 מבנה עקרוני של מהלך היחידה : אשה ראיתי בתמנתה – פס 4-1 ' פעולתו הראשונה של שמשון - פתיחת צירי המתח המקבילים בין רצונו של שמשון ( נישואין לאישה הפלישתית ) לבין הייעוד האלוהי ( להושיע מידי פלישתים ) . הניתוח שאנו מציעים הוא שלב ראשן ברמת הבנת הנקרא , שלב שני בהעמדת שני הצירים זה מול זה - במתח ובפתרון האפשרי - רצון . 'ה שמשון וכפיר האריות – פס 9-5 ' הצעתינו לטיפול ביחידה - דרך דיון ושיח על הממדים הרבים בדמות שמשון שהסצנה מציפה - כ ו ח פיזי , קשר עם ההורים , קשר עם . 'ה מש תה החתונה – פס 18-10 ' טיפול ברמת הבנת הנקרא של הסצנה , וב הזדמנות - הזמנה לפתרון החידה . ואז - עליית מדרגה לעניין מהות החידה ( בעזרת שירה של לאה גולדברג , ( לעניין יחסי שמשון ופלישתים ויחסי שמשון ונשים . ( כמובן - הזדמנות פז להקניית הניב : מעז יצא מתוק ( ... תשלום החוב ונקמת הפלישתים – פס 20-19 ' ברמת העלילה - הבנה כי שמשון שילם את חובו . לצד פתיחת פתח לסיפור הבא בסדרת הסיפורים - לקיחת האישה . סגירת הפרק - מבט על – דמות שמשון , שלמעשה רק בפרק זה באה לידי ביטוי . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : אשה ראיתי בתמנתה – פס 4-1 ' . 1 מפסוקים אלו נראה כי שמשון התחיל בביצוע המשימה שנועד לה אפילו ללא ידיעתו : " ואביו ואלו לא ידעו ךי מה' היא ךי תאנה הוא מבסש מןלשתים" . . 2 א . שיחה בן שמשון להוריו : פס' : 2 ראיתי אישה מבנות הפלישתים , אני רוצה להתחתן איתה ! . 3 לפי פס' - 3 אותה אני רוצה כי היא ישרה בעיני ! הוריו של שמשון : אנחנו לא מסכימים ! אתה לא יכול למצוא אישה מאחיך !? למה אתה הולך לחפש אצל הפלשתים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר