עמוד:131

אכזבה שנ ייה מיפתח - פרק יב התלונה והאיום – פס 1 ' עיקר הטיפול כאן הוא ברמת הבנת הנקרא - כהרמה להנחתה ... התגובה – 1 : פס 3-2 ' גם כאן טיפול ברמת הבנת הנקרא , לקראת השיא ... את ההשוואה לגדעון נעשה בסיכום - יחד עם השוואה לאבימלך . בשלב הראשון - כדי להתמקם בסיפור – נראה אותה כיחידה שלמה . רק לאחר שהבנו – נעשה השוואה . התגובה – 2 : פס 4 ' הקצנת התגובה - הבנת הנקרא . התגובה – 3 : פס 6-5 ' מבחן סיבולת –שיבולת . ראשית – הבנת המבחן . שנית - הבנת משמ עותו וקיצוניות התגובה של יפתח . לסיכום דמות ו של יפתח פתח לדיון במורכבות הדמות , שהתפתחה עם הסיפור . שאלת על - טיבו של מנהיג . . 3 הערות לרצף ותשובות לשאלות : דרוש מנהיג ! - פרק י , פס 18-17 ' . 1 א . צבא בני עמון מתאסף בגלעד ( איזור בחלק המזרחי של הירדן ) . ב . תרגיל זי הוי במפה . ג . ישראל מתאספים במצפה ( עיר בתוך אזור גלעד ) . ד . תרגיל זיהוי במפה . . 2 א . לפי פסוק - 18 לשרי גלעד חסר מנהיג שייקח אותם למלחמה ויעזור להם לנצח . ב . שרי גלעד אומרים כי יבטיחו את תפקיד ההנהגה , למי שיביא להם את מה שהם צריכים - ניצחון על בני עמון . הזמנה לד יון היוזמה של אנשי המקום למנהיג הי א בעייתית , משום שהיא מראה ששרי גלעד אינם בוטחים ב ה' שיציל אותם . הם חושבים שהם צריכים מנהיג בשר ודם שיציל אותם מפני אויביהם . . 3 דרוש מנהיג : הצעה : אמיץ , חכם , בעל אסטרטגיות מלחמה , רצוי - ייחוס משפחתי מכובד ( שבט יהודה , בנימין (! .. עדיפות לניסיון קודם בתחום . רצוי וראוי - מנהיג שה' בחר ... מנהיג בעל יכולת להתמודד עם אויבים מבחוץ ועם בעיות פנים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר