עמוד:115

זבח וצלמונע - זה הסוף שלכם ! - פס' 21-18 . 3 א . הם דומים לך - אתם נראים ממש כמו אותו אחד : " ךמוך כמוהם אחד" . הם יפים וחזקים כמו בני מלך : " ךתאר בני הללך" . ב . להבין כוונות ... פגענו בך ובמשפחה שלך , גדע ון , פגיעה אישית ! - " ךמוך כמוהם אחד" . אנחנו חזקים ! - " ךתאר בני הללך" . . 9 א . לפי פסוק - 20 גדעון מוסר את ביצוע גזר הדין ליתר בכורו . ב . יתר מסרב - " ולא שלף הנער חרבו" . ג . יתר סירב מכיוון ש הוא נער צעיר והוא מפחד . ד . הצעות - גדעון בחר להעביר לבנו את המשימה : דרך לחנך את בנו ולהכשיר לו את הדרך לרשת את המנהיגות ; דרך להשפיל את מלכי מדיין בכך שנער הורג אותם ; כדי להראות כמה הוא בז להם . . 10 לפי פסוק - 21 מלכי מדיין מבקשים שהוא יפגע בהם , מכיוון שהוא אדם חזק וראוי , אחרת זה משפיל . . 11 לפי פסוקים - 21 , 18 מלכי מדין מתייחסים לגדעון כיריב ראוי . הזמנה לדיון א . הישגים שהשיג גדעון בסיפור : לכידת מלכי מדיין והריגתם ; יצירת רושם על ישראל ; העלאת קרנו של בנו . ב . תכונות של גדעון - אומץ , כושר דיבור , מנהיגות , נקמנות . מלך ! מלך ! - פס' 23-22 . 12 א . נציגי השבטים מבקשים מגדעון שימלוך עליהם , ושהבן שלו ימלוך עליהם ושהנכד שלו ימלוך גם כן – שהוא יעמוד בראש שושלת מלוכה ... " : משל-בנו גם-אתה גם-בנך גם בן-בנך . " ... ב . הנימוק לבקשה זו - לפי הפסוק - כי גדעון ה ושיע אותם מיד מדיין . בפסוק פונים אל גדעון " איש ישראל" - כנראה שמדובר ב נציגי כמה שבטים . לא כל עם ישראל - הכתוב רוצה ליצור רושם ש אלה כולם . לפי ההשוואה עם פרק ז , 8 הכוונה ליחידה צבאית שבה משתתפים אנשים מכמה שבטים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר